اسد 11, 1403 08:43 Asia/Kabul
  • واکنش مقامات حماس به شهادت هنیه/ مسیر جهاد متوقف نخواهد شد
    واکنش مقامات حماس به شهادت هنیه/ مسیر جهاد متوقف نخواهد شد

شهادت اسماعیل هنیه رئیس دفتر جنبش سیاسی حماس با واکنش و محکومیت مقامات این جنبش همراه شد.

به گزارش رادیو دری، «اسامه حمدان» از رهبران جنبش حماس در اظهاراتی ضمن تسلیت شهادت رئیس دفتر سیاسی این جنبش در حمله رژیم صهیونیستی، تاکید کرد که این اقدام مانع از توقف مسیر جهاد و مقاومت برای آزادسازی فلسطین نخواهد شد.

حمدان تاکید کرد: جنبش حماس در هر برهه‌ای که رهبرانش به شهادت رسیده‌اند قدرت بیشتری به دست آورده است و جنایت ترور اسماعیل هنیه نیز مسیر جهاد و مقاومت و آزادسازی فلسطین را متوقف نخواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: اگر ترور شهید هنیه یک دستاورد برای دشمن محسوب می شود، اما نجات آن را تضمین نخواهد کرد و پاسخ مناسب و مورد انتظار به این جنایت و ترور؛ تقویت وحدت ملی و تبدیل آن به یک واقعیت است.

«خلیل الحیه» معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس هم در اظهاراتی تاکید کرد که شهادت هنیه نه تنها خللی در روند ادامه مقاومت مقابل اشغالگری رژیم صهیونیستی ایجاد نخواهد کرد بلکه به اتحاد بیشتر میان حماس، محور مقاومت و جمهوری اسلامی ایران منجر خواهد شد.

 «طاهر النونو» مشاور سیاسی رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس نیز اعلام کرد دشمن صهیونیستی جنگی را آغاز کرده است و باید عواقب آن را هم بپذیرد.

النونو تصریح کرد: دشمن صهیونیستی مرتکب یک جنایت بزرگ شده و پاسخ به این جنایت متناسب با آن خواهد بود.

همچنین شیخ «اکرم الکعبی» دبیرکل جنبش «النُجَباء» عراق در بیانیه‌ای ضمن تسلیت شهادت رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در حمله بزدلانه رژیم صهیونیستی، تاکید کرد که این رژیم و متحد آمریکایی آن باید عواقب این اقدام را متحمل شوند.

الکعبی ادامه داد: تاکید می‌کنیم که صهیونیست‌ها و آمریکا دروازه‌های جهنم را به‌روی خود گشودند و از عواقب این اقدام بزدلانه خلاصی نخواهند یافت.

کتائب حزب‌الله عراق هم در بیانیه ای ترور شهید «اسماعیل هنیه» را بیانگر ناتوانی دشمن در رویارویی با مقاومت در میادین نبرد دانست.

در ادامه بیانیه کتائب حزب‌الله آمده است: دشمن گمان می‌کرد که با این کار عزم و اراده مقاومت در فلسطین شکسته خواهد شد، حال آنکه در رگ‌های آزادگان خون مردانگی و مقاومت جاری است.

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان وی بامداد چهارشنبه 10 اسد در اثر اصابت قرار گرفتن محل اقامت آنان در تهران به شهادت رسیدند.

 

واکنش مقامات کشورهای جهان به شهادت «اسماعیل هنیه»

کلیدواژه