اسد 12, 1403 14:25 Asia/Kabul
  • جنایات رژیم صهیونیستی
    جنایات رژیم صهیونیستی

داده‌های آماری جدید نشان می‌دهد، با گذشت 301 روز از تداوم حملات جنگنده‌های اشغالگر رزیم صهیونیستی به مناطق مختلف باریکه غزه، ده ها هزار فلسطینی به شهادت رسیده اند.

رژیم صهیونیستی با نادیده گرفتن دو قطعنامه شورای امنیت برای متوقف کردن فوری حملاتش به باریکه غزه و نیز دستورالعمل‌های دیوان بین‌المللی دادگستری درباره لزوم اتخاذ تدابیری برای جلوگیری از نسل‌کشی و تلاش برای بهبود شرایط انسانی در غزه، به حملات خود ادامه می‌دهد.

بر اساس آمار وزارت بهداشت فلسطین ، در 301 روز اخیر از (هفتم اکتبر ۲۰۲۳) حدود ۴۰ هزار فلسطینی در حملات رژیم نسل کش صهیونیستی به باریکه غزه به شهادت رسیده اند که از این میان، ۱۶ هزار نفر از آنها را کودکان تشکیل می‌دهند.

در همین حال، بیش از ۹۱ هزار فلسطینی در این  جنگ زخمی شده‌اند؛ که ۴ درصد از جمعیت کل غزه را نشان می دهد که در توحش رژیم صهیونیستی مجروح شده‌اند.

بیش از ۱۰ هزار فلسطینی هم اکنون زیر آوارها مانده‌اند که در پایان جنگ در نهایت باید آنها را نیز به شمار شهدا اضافه کرد.

وزارت بهداشت فلسطین اخیرا از افزایش شمار شهدای فلسطینی در "خان‌یونس"، جنوب و "دیرالبلح"، مرکز باریکه غزه خبر داد.

آژانس بشردوستانه سازمان ملل متحد (OCHA) هم اعلام کرد که بیش از ۱۸۰ هزار فلسطینی به دلیل بمباران شهر خان یونس،جنوب غزه ، مجبور شدند تا به اجبار این شهر را ترک کنند.این آژانس تصریح کرد، درگیری‌های شدید اخیر در منطقه خان یونس، با گذشت ۱۰ ماه از جنگ، به موج جدید آوارگی داخلی در سراسر باریکه غزه دامن زده است.

در حال حاضر، ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از جمعیت غزه که تقریباً شامل تمامی جمعیت این باریکه می‌شود از بحران نبود امنیت غذایی رنج می‌برند. براساس اعلام برنامه جهانی غذا ۹۰ درصد از فلسطینیان در این باریکه برای ۲۴ ساعت یا بیشتر غذایی برای خوردن ندارند.

رژیم صهیونیستی با حمایت همه‌جانبه کشورهای غربی، کشتار گسترده‌ای را در باریکه غزه و کرانه باختری ضد مردم بی‌دفاع و مظلوم فلسطین به راه‌ انداخته و سکوت جامعه جهانی و نهادهای حقوق بشری در قبال جنایات رژیم اشغالگر اسرائیل، موجب تداوم کشتار زنان و کودکان فلسطینی توسط ماشین جنگی رژیم نامشروع صهیونیستی شده است.

کلیدواژه