سنبله 03, 1403 13:18 Asia/Kabul
  • ابزار جدید نسل‌کشی در غزه؛ بمب در قوطی غذا
    ابزار جدید نسل‌کشی در غزه؛ بمب در قوطی غذا

رژیم صهیونیستی در ادامه حملات وحشیانه به باریکه غزه، با سواستفاده از کمبود غذا، قوطی‌های شبیه به مواد غذایی اما حاوی مواد منفجره را در سر راه کودکان قرار داده است.

 به گزارش رادیو دری، نزدیک به ۳۰۰ شهروند فلسطینی در باریکه غزه قربانی مواد منفجره عمل نکرده ارتش اسرائیل یا برخی قوطی‌های انفجاری به شکل مواد غذایی که نظامیان رژیم صهیونیستی در مناطقی که عقب‌نشینی می‌کنند از خود به عنوان سوغاتی برای کودکان و غیرنظامیان به یادگار گذاشته اند . 

سازمان دفاع مدنی غزه هفته گذشته اعلام کرد، بیش از ۹۰ کودک در نتیجه دست زدن به مواد انفجاری به شبیه به قوطی غذا که سربازان اشغالگر صهیونیستی برجای گذاشتند، به شهادت رسیدند.

«محمد المغیر» از مسئولان سازمان دفاع مدنی غزه در این باره گفت: «برآورد ما این است که اشغالگران نزدیک به ۸۵ هزار تُن مواد منفجره بر سر مردم غزه ریخته‌اند که منجر به تخریب بیش از ۸۰ درصد مناطق مسکونی شده است.

کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل هم اعلام کرد، حدود ۹۰ درصد از ساکنان نوار غزه از اکتبر آواره شده‌اند.

«فیلیپ لازارینی» کمیسر آژانس امداد و کار آوارگان فلسطینی (آنروا) با اشاره به خطر شیوع فلج اطفال در باریکه غزه گفت: تأخیر در آتش‌بس غزه خطر شیوع فلج اطفال را افزایش می‌دهد.

وزارت بهداشت فلسطین مجددا از جامعه بین‌المللی و سازمان‌های پزشکی بین‌المللی ضمن مداخله برای توقف فوری تجاوزات وحشیانه اسرائیل به غزه  خواست، برای بازسازی شبکه‌های آب آشامیدنی سالم، ورود سوخت و تجهیزات پزشکی اقدام کنند.

ابوشریف: جنایات رژیم صهیونیستی در قتل کودکان فلسطینی باید متوقف شود

کلیدواژه