سنبله 06, 1403 13:21 Asia/Kabul
  • ادامه کمکهای نظامی آمریکا به رژیم صهیونیستی
    ادامه کمکهای نظامی آمریکا به رژیم صهیونیستی

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی از ورود پانصدمین پرواز حامل کمک‌های نظامی آمریکا به اراضی اشغالی خبر داد.

به گزارش رادیو دری، وزارت جنگ رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد، درچارچوب کمک‌های نظامی هوایی و دریایی آمریکا از 15 میزان 1402 (هفتم اکتبر 2023) همزمان با آغاز جنگ غزه، تل آویو پانصدمین پرواز حامل کمک‌های نظامی آمریکا را دریافت کرد.

این کمک‌ها شامل تجهیزات ضروری همانند خودروهای زرهی، سلاح، مهمات، تجهیزات حفاظت شخصی و ملزومات پزشکی بوده که برای حفظ توانایی‌های ارتش رژیم صهیونیستی در جنگ کنونی علیه غزه لازم است.

بنابر اعلام وزارت جنگ رژیم صهیونیستی، محموله‌های کمک آمریکا نقش بسزایی در تقویت بقای رژیم و تحقق اهداف ارتش در جنگ کنونی و جنگ‌های آتی  دارد.

دولت «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا با 500 پرواز و 107 محموله دریایی، بیش از 50 هزار تن سلاح و تجهیزات نظامی را برای رژیم صهیونیستی ارسال کرده است.

این امدادرسانی در چارچوب حمایت‌های مستمر آمریکا از ارتش رژیم صهیونیستی و تقویت تداوم آن و قدرت آن در مقابله با چالش‌های نظامی انجام شد.

دولت بایدن ماه مه 2024 به دلیل اختلاف‌نظر با تل‌آویو درخصوص یورش به شهر رفح، ارسال محموله‌ای از بمب‌های سنگین را به صورت موقت به حالت تعلیق درآورد.

در اواخر ژوئن «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی برای حل این مشکل به واشنگتن سفر کرد اما به دلیل انتقاد علنی «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم ضد دولت بایدن، اختلافات ادامه پیدا کرد.

با این حال در این مدت تعلیق نیز حجم بالایی از کمک‌های نظامی آمریکا به اراضی اشغالی انتقال پیدا کرده است.

آمریکا به عنوان متحد و پشتیبان راهبردی رژیم صهیونیستی از ابتدای جنگ غزه به ارسال بی سابقه انواع تسلیحات و مهمات برای تل آویو به منظور کشتار مردم مظلوم غزه پرداخته است.

سازمان عفو بین‌الملل که پیشتر بار‌ها تحریم تسلیحاتی رژیم صهیونیستی به دلیل جنایت‌های نسل کشی این رژیم ضد غیرنظامیان در باریکه غزه را خواستار شده بود، اخیرا در گزارشی اعلام کرد، تداوم عرضه تسلیحات به ارتش اسرائیل نمونه بارز از رعایت نکردن معاهده تجارت تسلیحات از سوی دولت‌های عضو این معاهده بوده و نشان می‌دهد که امضا کنندگان معاهده مذکور، هیچ احترامی به اهداف و محتوای این معاهده نمی‌گذارند.

ادامه حمایت‌های آمریکا از جنایات اسرائیل در غزه با تصویب بسته نظامی جدید برای تل آویو

کلیدواژه