میزان 07, 1403 19:53 Asia/Kabul
  • اعلام عزای عمومی در کشورهای منطقه در پی شهادت سیدحسن نصرالله
    اعلام عزای عمومی در کشورهای منطقه در پی شهادت سیدحسن نصرالله

در پی شهادت سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در کشورهای مختلف عزای عمومی اعلام شد.

به گزارش رادیو دری، پس از شهادت سیدحسن نصرالله دبیرکل فقید جنبش حزب الله، دولت لبنان روز شنبه در این کشور سه روز عزای عمومی اعلام کرد.

محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق نیز به یاد شهادت سیدحسن نصرالله و یارانش در حملات جنایتکارانه صهیونیست ها، به مدت سه روز عزای عمومی در سراسر این کشور اعلام کرد.

آیت الله سیستانی مرجع عالیقدر شیعیان عراق نیز در پیامی شهادت سیدحسن نصرالله را تسلیت گفت و او را رهبری نمونه و کم نظیر طی دهه های اخیر خواند‌.

مقتدی صدر رهبر جریان صدر عراق نیز شهادت سید حسن نصرالله را تسلیت گفت و برای هوادارانش سه روز عزای عمومی اعلام کرد.

همچنین دولت سوریه با اعلام سه روز عزای عمومی تأکید کرد که پرچم جمهوری عربی سوریه در سرتاسر این کشور به حالت نیمه برافراشته در خواهد آمد.

رسانه‌های دیداری و شنیداری سوریه در پی اعلام خبر شهادت سید مقاومت، برنامه‌های عادی خود قطع کردند و در ویژه برنامه‌هایی به بررسی زندگی سیدحسن نصرالله و مجاهدت های وی در طول چهار دهه گذشته به ویژه مقاومت در برابر اشغالگران صهیونیستی پرداختند.

مهدی المشاط رئیس دولت یمن در پی اقدام جنایت آمیز صهیونیست ها در به شهادت رساندن سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان سه روز عزای عمومی در این کشور اعلام کرد و پرچم‌ها نیز در سراسر یمن به این مناسبت نیمه برافراشته خواهد بود.

عبدالملک بدرالدین الحوثی رهبر انصارالله هم یمن در بیانیه‌ای تاکید کرد که شهادت سید حسن نصرالله شعله فداکاری را بیشتر خواهد کرد و نتیجه اجتناب‌ناپذیر آن پیروزی و نابودی دشمن اسرائیلی است.

دفتر رهبر شیعیان پاکستان هم در بیانیه‌ای اعلام کرد که در پی شهادت سیدحسن نصرالله مجاهد بزرگ جهان اسلام، ملت جعفریه پاکستان تمامی فعالیت‌های روزمره خود را متوقف نموده و سه روز عزای عمومی اعلام می‌دارد.

در این بیانیه از همه شیعیان پاکستان خواسته شده است که برای بلندی درجات شهدای مقاومت مجالس ترحیم و قرآن خوانی برگزار و روز جمعه آِینده نیز در تظاهرات سراسری به مناسبت شهادت دبیرکل حزب الله لبنان، شرکت کنند.

دبیرکل حزب الله لبنان به شهادت رسید

پزشکیان: جهان فراموش نمی‌کند که فرمان ترور نصرالله از نیویورک صادر شد

کلیدواژه