میزان 09, 1403 09:39 Asia/Kabul
  • بشار اسد: مقاومت با شهادت رهبر تضعیف نمی شود
    بشار اسد: مقاومت با شهادت رهبر تضعیف نمی شود

بشار اسد رئیس جمهوری سوریه در پیامی به مناسبت شهادت سید حسن نصرالله دبیرکل جنبش حزب الله لبنان تاکید کرد: مقاومت با شهادت رهبر، تضعیف نمی شود بلکه استوار در دل و عقل پیروان می ماند.

به گزارش رادیو دری، بشار اسد در این پیام، مقاومت را اندیشه و شهید سید حسن نصرالله را تاریخ آن خواند و خطاب به پیروان مقاومت لبنان و خانواده شهید نصرالله تصریح کرد:  رهبران بزرگ در زمان حیات خود مکتب مبارزه و ایستادگی را بنا می نهند و در ارتحال‌شان اندیشه مقاومت را در مسیر عزت و شرف برای نسلهای آینده به ارث می گذارند.

اسد افزود: در "لحظه اجل" رهبران مقاومت، عبرت و نتیجه ای برای دیگران نهفته است؛ رهبران مقاومت با شهادت‌شان از حضور موقت در میان ما به درجه جاودانگی در وجدانمان پر می کشند و به نمادی برای مبارزه و استقامت در نسل‌های آینده در می آیند.

 رئیس جمهوری سوریه در این پیام به عموم مردم طرفدار مقاومت گفت: پیام من برای تعزیت شهادت رهبر مقاومت و تسلیت و دلجویی از شما نیست، چرا که در طول چندین دهه با صلابت و اقتدار، همت و یکپارچگی توانستید از بزرگترین مصیبتها عبور کنید؛ مکتب مبارزه و استقامت را متجلی ساختید و برای دفاع از حق، اصرار و صلابتی بی نظیر از خود نشان دادید و در دفاع از آرمان‌ها از خون پاک و گرانبهای خود گذشتید.

اسد اظهار کرد: شهید سید حسن نصرالله تنها یک اسطوره در تاریخ نیست، بلکه او نمادی مکتبی است که عزت و کرامت امت را در میدان عمل متجلی کرد؛ هدف مقاومت همواره صیانت از کرامت و تحقق آزادی است و شهید سید حسن نصرالله هم در طول تاریخ، چراغ هدایتی در مسیر مقاومت خواهد بود.

وی تاکید کرد: به  یقین رزمندگان مقاومت در لبنان مسیر مبارزه و دفاع از حق در برابر اشغالگران را ادامه خواهند داد و مقاومت همچون ستونی برای حمایت از مردم و مقاومت فلسطین برای دستیابی به حقوقشان خواهد ماند.

رئیس جمهوری سوریه تصریح کرد: یاد و خاطره شهید سید حسن نصرالله در خاطره مردم سوریه جاودانه خواهد ماند و مردم این کشور همچنان به آرمان این شهید والا مقام وفادار خواهند بود؛ دولت و مردم سوریه هرگز ایستادگی مقاومت لبنان و در رأس آن سید حسن نصرالله را در کنار سوریه، در جنگ با صهیونیستها و هزینه سنگین این گزینه برای حزب الله را فراموش نخواهند کرد و نام شهید سید حسن نصر الله همواره کانون وفاداری مردم سوریه به مکتب مقاومت خواهد بود.

حزب الله لبنان: اخبار مربوط به تعیین جانشین شهید نصرالله بی اعتبار است

روایت کارشناس چینی از چهار «معجزه» نصرالله در عرصه سیاسی خاورمیانه

کلیدواژه