میزان 12, 1403 17:14 Asia/Kabul
  • ریاض: پرونده اختلافات با ایران را می‌بندیم
    ریاض: پرونده اختلافات با ایران را می‌بندیم

وزیر خارجه عربستان سعودی گفت ریاض بنا دارد پرونده اختلافات با ایران را برای همیشه ببندد.

به گزارش رادیو دری، فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه عربستان روز پنج شنبه در دیدار مسعود پزشکیان رئیس جمهوری اسلامی ایران در حاشیه اجلاس سران مجمع گفت و گوی همکاری آسیا در دوحه، ضمن ابلاغ سلام‌های گرم ولیعهد عربستان به دکتر پزشکیان بر عزم ریاض برای توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد.

بن فرحان گفت: ما بنا داریم صفحه اختلاف نظر‌ها میان دو کشور را برای همیشه ببندیم و مانند دو کشور دوست و برادر به حل مسائل و توسعه روابط میان خود بپردازیم.

وزیر امور خارجه عربستان با اشاره به شرایط بسیار حساس و بحرانی منطقه در سایه تجاوزات رژیم صهیونیستی به غزه و لبنان و همچنین تلاش این رژیم برای گسترش دامنه جنگ به دیگر نقاط منطقه، به رئیس جمهور ایران گفت: ما به حکمت و درایت شما در کنترل شرایط و همچنین ایفای نقش در مسیر تحقق آرامش و صلح در منطقه اطمینان داریم.

رئیس جمهور ایران نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از روند رو به گسترش روابط تهران و ریاض، بر علاقه‌مندی جمهوری اسلامی ایران برای توسعه تعاملات با عربستان سعودی در همه زمینه‌ها تاکید کرد و گفت: ما کشور‌های اسلامی از جمله عربستان را برادران خود می‌دانیم و بر لزوم کنار گذاشتن اختلاف نظر و همگرایی و هم‌افزایی بیشتر با یکدیگر تأکید داریم.

پزشکیان با اشاره به درد و رنج مردم غزه و لبنان زیر حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی تصریح کرد: اگر امروز رژیم صهیونیستی جرات جنایت و نسل‌کشی در غزه را دارد، ناشی از چند دستگی و بی‌ اعتنایی کشور‌های اسلامی است و اگر ما در مقابله با این تجاوزگری متحد و یکپارچه نشویم، امروز غزه و لبنان و فردا نوبت دیگر شهر‌ها و کشور‌های اسلامی است.

پزشکیان: جمهوری اسلامی با گسترش ناامنی و بحران در منطقه مقابله می‌کند