تجمع اعتراضی ضد اعدام سه جوان بحرینی و وضعیت شیخ زکزاکی در تهران
(last modified 1395-10-29T14:30:50+00:00 )
جدی 29, 1395 19:00 Asia/Kabul
  •  تجمع اعتراضی ضد اعدام سه جوان بحرینی و وضعیت شیخ زکزاکی در تهران

در پی اعدام سه جوان بحرینی و همچنین وضعیت بحرانی شیخ "ابراهیم زکزاکی" رهبر جنبش اسلامی نیجریه در زندان، مقابل دفتر سازمان ملل در تهران تجمع اعتراضی برگزاری شد.

به گزارش خبرگزاری فارس؛ در تجمع روز چهارشنبه شماری از مردم ایران مقابل  دفتر سازمان ملل در تهران، در مخالفت با اعدام سه زندانی بحرینی و همچنین اوضاع شیخ "ابراهیم زکزاکی"، معترضان با در دست داشتن تصاویری از شیخ زکزاکی به سکوت سازمان‌ ملل و مجامع بین‌المللی در قبال رخدادهای بحرین و نیجریه و کشتار شیعیان در این کشورها اعتراض کردند.

شیخ زکزاکی رهبر جنبش اسلامی نیجریه پاییز 1394 در پی حمله نیروهای ارتش این کشور به محل اقامتش زخمی و به نقطه‌ای نامعلوم و از آنجا به زندان منتقل شد.

سامی المشیمع، علی السنکیس و عباس السمیع، سه جوان بحرینی هم روز یکشنبه  26 جدی توسط رژیم آل خلیفه اعدام شدند.

این افراد متهم به مشارکت در عملیاتی انفجاری در خیابانی در منطقه شمالی بحرین در تاریخ 12 حوت 1392 بودند که به ادعای وزارت کشور بحرین منجر به کشته شدن سه نیروی پلیس شد.

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران این اقدام دولت بحرین را محکوم کرد و افزود: نبود شفافیت در روند محاکمه ناعادلانه این سه شهروند مورد تایید مجامع بین‌المللی و حقوق بشری و تمامی نهادهای مردمی در اقصی جهان نیز قرار گرفته است.

قاسمی تصریح کرد: حکومت بحرین با این اقدام نسنجیده بار دیگر نشان داد که در پی حل مسالمت‌آمیز و گشودن راهی برای برون رفت از بحران بحرین نیست.

 

کلیدواژه