دلو 03, 1395 18:03 Asia/Kabul
  • صدور مجوز ساخت صدها خانه در شهرک‌های غیرقانونی قدس

شورای شهر قدس اشغالی، مجوز ساخت صدها خانه غیر مجاز را در چند شهرک در شرق بیت المقدس صادر کرد.

به گزارش روز یکشنبه شبکه العالم؛ فقط دو روز پس از حضور "دونالد ترامپ" رئیس جمهوری جدید آمریکا در کاخ سفید، شورای شهر قدس اشغالی مجوز ساخت بیش از 560 واحد مسکونی را در سه شهرک غیرقانونی بیت‌المقدس شرقی صادر کرد. 

مدیر کمیته طراحی و ساخت و ساز شورای شهر قدس اشغالی به رادیو اسرائیل گفت صدور مجوز ساخت خانه در شهرک‌های بیت المقدس شرقی تا پایان دوران  "باراک اوباما"، رئیس جمهوری پیشین آمریکا که منتقد شهرک‌سازی‌های اسرائیل بود، به تعویق افتاده بود.

پیش از این همزمان با ورود دونالد ترامپ به کاخ سفید، رژیم صهیونیستی طرح ساخت 2700 واحد مسکونی جدید را در مجتمع صهیونیستی "گوش عتصیون" در جنوب بیت‌لحم در کرانه باختری رود اردن تصویب کرد.

برخی مسوولان رژیم صهیونیستی در شهرک "گوش عتصیون" تاکید کردند با پایان هشت سال ریاست جمهوری باراک اوباما ساخت 2700 واحد مسکونی جدید در این شهرک آغاز شده است. 

حمایت‌های غیرمشروط آمریکا از رژیم صهیونیستی، حمایت از فعالیت‌های شهرک سازی در کرانه باختری رود اردن، اعلام انتقال فوری سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس، تعیین یک یهودی به عنوان سفیر آمریکا در تل‌آیو و انتخاب یک یهودی به عنوان نماینده آمریکا در مذاکرات اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها از جمله سیاست‌های ترامپ است.