دلو 11, 1395 10:28 Asia/Kabul
  • کشته شدن زنان و کودکان یمنی در حمله کماندوهای آمریکایی

منابع محلی از کشته شدن  ۱۰ زن و کودک از جمله یک دختر هشت ساله یمنی در حمله کماندوهای آمریکایی به البیضاء در جنوب یمن خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری فارس؛  نیروهای ویژه آمریکا روز یکشنبه در نخستین عملیات برون مرزی که با مجوز «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری جدید این کشور انجام دادند، شماری از غیرنظامیان یمنی را کشته‌اند.

در شرایطی که ارتش آمریکا مدعی شده در عملیات استان البیضاء 30 عضو القاعده  را کشته، اما آسوشیتدپرس از قربانی شدن شماری از زنان و کودکان خبر داده است.

از سوی دیگر، منبعی در وزارت امور خارجه یمن روز یکشنبه  اقدام غیر قانونی دولت آمریکا در منع ورود اتباع یمن به آن کشور را محکوم و اعلام کرد این وزارت‌خانه به دقت اقدامات رئیس جمهوری آمریکا درباره اعمال محدودیت‌ها ضد اتباع هفت کشور اسلامی و عربی را پیگیری می‌کند.

این مسوول وزارت امور خارجه یمن هرگونه تلاش برای گروه بندی یا معرفی کردن اتباع  این کشور را به عنوان منبع احتمالی تروریسم یا افراط گرایی خلاف قانون برشمرد و اظهار کرد اشغالگران سعودی در یمن برای نشان دادن اینکه فضای تروریستی در این کشور حاکم است، اقدام به انتقال عناصر تروریستی و افراطی بیگانه غیریمنی به این کشور کرده‌اند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا اخیرا طی فرمان اجرایی ورود اتباع هفت کشور یمن، عراق، سوریه، سومالی، لیبی، سودان و ایران به آمریکا را ممنوع کرد.

 

کلیدواژه