دلو 15, 1395 22:21 Asia/Kabul
  • عقب نشینی تروریست های القاعده درجنوب یمن

تروریست های القاعده که ساعاتی پیش اعلام کرده بودند بر سه منطقه در جنوب یمن مسلط شده اند با اعتراض ساکنان این مناطق ؛ مجبور به عقب نشینی شدند.

به گزارش ایرنا یک مقام محلی اعلام کرد: تروریست های القاعده شب گذشته (پنجشنبه شب) بر مناطق لودر ؛ شقراء و احور مسلط شدند اما با اعتراض ساکنان این مناطق مواجه شده و مجبور به عقب نشینی شدند.

یک مقام امنیتی یمن نیز گفت نیروهای تحت امر 'عبد ربه منصور هادی' رئیس جمهوری فراری و مستعفی یمن به علت تاخیر در پرداخت حقوق شان از این مناطق خارج شده بودند و همین امر سبب شد تا تروریست های القاعده به راحتی وارد مناطق مذکور شوند.

خبر دیگر از یمن این که دیده‌ بان حقوق بشراز ارتش آمریکا خواست به خانواده‌های غیرنظامیانی که در حمله اخیر این کشور به مقرهای القاعده در یمن کشته یا زخمی شدند، غرامت بدهد.

آمریکا اخیرا عملیات امنیتی را علیه القاعده در البیضاء یمن انجام داد که به کشته شدن یک سرباز آمریکایی،  هشت زن و هشت کودک منجر شد.

عربستان با حمایت آمریکا و انگلیس، از مارس 2015 حملات خود را به مردم یمن با هدف بازگرداندن "عبدربه منصور هادی" رئیس جمهوری مستعفی این کشور آغاز کرده است.

تجاوز هوایی عربستان به یمن تاکنون هزاران تن را به خاک و خون کشیده و زیر ساخت های این کشور فقیر عربی را نابود کرده است.

 

 

 

کلیدواژه