حوت 09, 1395 16:00 Asia/Kabul
  • پاسخ نیروهای یمنی به جنایات سعودی‌ها

منابع خبری یمنی از هلاکت یک نظامی دیگر سعودی از سوی تک‌تیراندازان یمن و انهدام مواضع عربستان در نجران و جازان، جنوب این کشور خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری فارس؛ یگان تک تیرانداز ارتش و کمیته‌های مردمی یمن روز دوشنبه در پاسخ به جنایات عربستان،  یک نظامی سعودی را در منطقه عسیر، جنوب عربستان هدف قرار داد.   

همزمان، یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن موفق شد تعدادی از پایگاه‌های سعودی در نجران و جیزان را به همراه تجهیزات نظامی آنها منهدم کند. 

یگان موشکی و توپخانه‌ای ارتش یمن همچنین محل تجمع مزدوران سعودی در پایگاه الجبانه، مدرسه الخوبه، پایگاه السودانیه، برج العبادیه و جنوب پایگاه البیت الابیض در جازان را هدف قرار داد.

در همین حال، جنگنده‌های متجاوز سعودی هشت بار شهرستان الغیل را در ولایت الجوف، شمال یمن بمباران کردند. 

جنگنده‌های سعودی چهار بار به منطقه الصلیف و سه بار به بندر الحیمه در شهرک الخوخه در استان الحدیده، غرب یمن هم حمله کردند.

جنگنده‌های سعودی منطقه «حریب نهم» در شهرک نهم در شمال صنعا (پایتخت یمن ) را نیز هدف بمب‌های خوشه‌ای قرار دادند.

پیشتر سازمان دیده‌بان حقوق بشر با انتشار گزارش "استفاده از بمب‌های ساخت آمریکا در حمله‌های غیرقانونی" اعلام کرد عربستان با بمب‌های خوشه‌ای ممنوعه آمریکا، مردم یمن را قتل عام می‌کند.

رژیم آل سعود از مارس 2015 با حمایت آمریکا به یمن حمله کرده است. این حملات علاوه بر هزاران کشته و زخمی، دست‌کم سه میلیون آواره بر جا گذاشته است.

 

کلیدواژه