حمل 21, 1396 09:08 Asia/Kabul
  •  سیاست اسرائیل  اسکان صد هزار صهیونیست در بلندی های جولان  است

وزیر اطلاعات و ارتباطات رژیم صهیونیستی در تلاش برای گسترش شهرک نشینی و جذب صهیونسیت ها در بلندی های جولان ، اسکان صد هزار اسرائیلی را در این منطقه خواستار شد.

به گزارش عرب 48، «اسرائیل کاتس» وزیر اطلاعات و ارتباطات رژیم صهیونیستی روز یکشنبه اعلام کرد : باید از تغییر سیاست  دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا  در قبال  دولت  بشار اسد رئیس جمهوری  سوریه  و همپیمانانش برای گسترش شهرک سازی در بلندی های جولان  و اسکان صد هزار اسرائیلی در این منطقه استفاده کرد.

" کاتس " با ابراز خرسندی از حمله آمریکا به سوریه افزود :  این حمله نشان می دهد در سیاست  دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا درباره بشار اسد رئیس جمهوری سوریه تغییراتی ایجاد شده است  و باید از این وضع برای اسکان اسرائیلی ها در بلندی های جولان استفاده کرد .

مقامات صهونیستی بارها اعلام کرده اند  بلندی های جولان سوریه  تا ابد در حاکمیت این رژیم خواهد ماند که این سخنان با واکنش های تندی مواجه شده است.

رژیم صهیونیستی همچنان در بلندی‎های اشغالی جولان سیاست یهودی سازی خود را اجراء می‌کند و به تخریب منازل می‌پردازد و مجوز ساخت به ساکنان نمی‌دهد و بافت عمرانی جولان را تغییر می‌دهد ، در حالی که این امر مغایر با مفاد قانون بین الملل است.

ارتفاعات جولان به عنوان بخشی از خاک سوریه ، در جنگ 6 روزه ژوئن در سال 1967 به اشغال رژیم صهیونیستی  درآمد.

جولان در جنوب غربی سوریه در استان قُنیطره است و با توجه به اهمیت ژئوپولتیک و ژئواستراتژیک ، از ابتدای اشغال فلسطین مورد توجه رژیم صهیونیستی بوده است .

بلندی های جولان در میان  لبنان، اردن، سوریه و فلسطین قرار گرفته و مساحت آن 1860 کیلومتر مربع است ، اشراف جولان بر دمشق ، بیروت ، تل آویو و امان نیز از جمله دلایلی است که اسرائیل را در حفظ جولان مُصر کرده است .

امریکا بامداد جمعه به بهانه حمله شیمیایی مشکوک سه‌شنبه گذشته به استان ادلب سوریه ، 59 فروند موشک از دو ناو جنگی خود در دریای مدیرانه به پایگاه هوایی «الشعیرات» در حمص سوریه ، شلیک کرد که بر اثر آن ، 9 غیر نظامی سوری از جمله چهار کودک کشته و هفت نفر دیگر زخمی شدند.

 

کلیدواژه