ثور 16, 1396 16:33 Asia/Kabul
  • بمباران عامدانه مدرسه «الولاء» در غرب موصل از سوی ائتلاف آمریکایی

هیأت علمای مسلمین عراق اعلام کرد جنگنده‌های ائتلاف بین المللی به اصطلاح ضد داعش به سرکردگی آمریکا، عامدانه مدرسه «الولاء» در غرب موصل ( شمال عراق ) را بمباران کردند.

به گزارش منابع خبری؛ در جریان بمباران پنج‌شنبه گذشته مدرسه «الولاء» در منطقه «17 تموز» در غرب موصل، تاکنون کشته شدن 80 تا 130 نفر گزارش شده است.

به گزارش روز شنبه خبرگزاری فارس؛ هیأت علمای مسلمین عراق که یک تشکل دینی اهل سنت محسوب می‌شود در پایگاه اطلاع رسانی خود با صدور بیانیه‌ای، ضمن محکومیت بمباران مدرسه  الولاء،  ائتلاف آمریکایی را مسئول این فاجعه دانست و اعلام کرد بمباران عامدانه یک «قتل عام» است. 

هیات علمای مسلمین عراق با استناد به منابع خبری به افزایش تعداد تلفات بمباران مدرسه «الولاء» از سوی ائتلاف آمریکایی به 200 کشته و زخمی اشاره و اظهار کرد خون و اجزای اجساد قربانیان با دیوارهای مدرسه آمیخته و صحنه فجیعی را به وجود آورده است.

هیات علمای مسلمین عراق با اشاره به این‌که، موصل پیش از این نیز شاهد کشته و زخمی شدن 238 نفر در بخش غربی بوده است اعلام کرد جامعه جهانی  باید به مسئولیت خود در برابر تکرار عامدانه این فجایع عمل کند.

تاکنون هیچ طرفی مسوولیت هدف قرار دادن مدرسه «الولاء» در منطقه «17 تموز» در غرب موصل را بر عهده نگرفته است؛ اما رسانه‌های عراقی ائتلاف آمریکایی را مسوول این حمله دانسته‌اند.

به گفته منابع خبری بیش از 30 خانواده در مدرسه «الولاء» ساکن بودند که پس از بمباران یک نفر سالم نمانده است.

 

کلیدواژه