ثور 26, 1396 16:28 Asia/Kabul
  •  مقام عراقی : 89درصد از غرب موصل آزاد شده است

سخنگوی فرماندهی مشترک عملیات آزادسازی موصل ، از آزادی 89 درصد بخش غربی موصل و هلاکت بیش از 16 هزار داعشی از ابتدای این عملیات خبر داد .

به گزارش ایرنا ، سرتیپ "یحیی رسول" سخنگوی فرماندهی مشترک عملیات آزادسازی موصل روز سه شنبه در کنفرانس خبری مشترک با سخنگویان وزارت کشور،  دفاع و همپیمانان عراق اظهار داشت : بخش شرقی موصل صد در صد و بخش غربی موصل نیز 89 درصد آزاد شده است و عملیات موصل مراحل نهایی خود را سپری می کند . یحیی رسول افزود: از ابتدای عملیات آزادسازی  موصل (26 میزان 1395) تا به امروز 16 هزار و 467 تروریست داعشی در این عملیات به هلاکت رسیده اند.

سخنگوی فرماندهی مشترک عملیات آزادسازی موصل همچنین گفت: نیروهای مسلح عراق از دیروز دوشنبه ورود به محله مهم  " 17 تموز " را آغاز کرده اند و بخش های زیادی از این محله را تحت کنترل خود در آورده اند.

سخنگوی وزارت کشورعراق نیز اعلام کرد : این وزارتخانه در بخش شرقی موصل ، دوائر تابعه خود را ایجاد کرده و بالغ بر 168 هزار کارت هویتی برای شهروندان در موصل صادر کرده است.

احمد الاسدی سخنگوی الحشد الشعبی نیز اعلام کرد : نیروهای مردمی با پیشروی از سه جهت به سمت  منطقه عملیاتی القیروان در غرب موصل توانستند با اجرای نقشه ها و استفاده از تسلیحات پیشرفته دشمن را غافگیر کنند و روستاهای "تل البنات" و" تل قصب" و ده روستای دیگر را از تروریستها آزاد نمایند.

 

 

کلیدواژه