جوزا 03, 1396 15:13 Asia/Kabul
  • قاسمی: خشونت آل خلیفه ضد ملت بحرین آثار منفی زیادی دارد

سخنگوی وزارت خارجه ایران درباره آثار منفی خشونت‌های دولت بحرین علیه مردم و روحانیون این کشور هشدار داد.

پس از حکم دادگاه بحرین مبنی بر یک سال حبس و مصادره اموال «شیخ عیسی قاسم» روحانی ارشد این کشور و تشدید اعتراضات مردمی، نیروهای رژیم آل خلیفه عصر سه‌شنبه به منطقه الدراز، محل زندگی «شیخ عیسی قاسم» حمله کردند که در این درگیری‌ها، پنج نفر کشته، بیش از ۱۰۰ نفر زخمی و حدود 300 نفر دیگر بازداشت شدند.

«بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت خارجه ایران روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرگزاری صدا و سیما؛ با اشاره به احکامی که چند روز پیش برای «شیخ عیسی قاسم» روحانی ارشد بحرینی توسط دادگاه‌های آل خلیفه صادر شد، گفت: این احکام، مذموم، غیرقابل قبول و ناپسند است و با توجه به شناختی که آنان از جامعه خود و محیط پیرامونی‌شان دارند، این خشونت‌ها آثار منفی بر دولت بحرین خواهد داشت.

قاسمی افزود: دولت بحرین باید بیاموزد که توانش را از مردم کشورش بگیرد، زیرا این برایشان سودمندتر از آن است که بخواهد به شکل کاسب‌کارانه دست به سوی قدرت‌های بیگانه دراز کند.

قاسمی به مقامات بحرین یادآور شد: تجربه و تاریخ نشان می‌دهد حمایت‌ قدرت‌های بیگانه مقطعی است و روزی حمایت‌های زودگذر به پایان می‌رسد.

سخنگوی وزارت خارجه ایران همچنین با انتقاد از بی‌توجهی مجامع جهانی حقوق بشری به خشونت‌های دولت بحرین علیه مردم این کشور تصریح کرد: مجامع جهانی درباره مسائل حقوق بشری معیارهای دوگانه‌ای دارند که این موضوع جدیدی نیست.

 

کلیدواژه