جوزا 29, 1396 08:57 Asia/Kabul
  •  هدف قرار گرفتن جنگنده سوریه توسط نیروهای ائتلاف آمریکایی 

فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه ، سرنگونی یکی از جنگنده های این کشور را توسط ائتلاف آمریکایی ، تایید کرد.

به گزارش ایرنا، فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه یکشنبه شب در بیانیه ای اعلام کرد،  جنگنده های ائتلاف آمریکایی به بهانه مبارزه با داعش، ظهر یک شنبه یک جنگنده سوری را هنگام عملیات برضد گروه تروریستی داعش در منطقه «الرصافه» در جنوب «رقه» در شمال سوریه هدف قرار داد.

خلبان جنگنده سرنگون شده سوری مفقود شده است.

فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه با بیان اینکه این تجاوز ، در راستای جلوگیری از پیشرفت های ارتش سوریه در مبارزه داعش انجام شد، افزود:حمله به جنگنده سوری، تردیدی درباره حمایت آمریکا از تروریست ها باقی نمی گذارد.

 فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه تاکید کرد، این اقدام ، فاش کننده اهداف ننگین آمریکا در مدیریت تروریستم و اجرای طرح های صهیونیستی - آمریکایی برای منطقه است.

 فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه در عین حال تاکید کرد چنین تجاوزهایی ،ارتش و نیروهای مسلح سوریه را از عزم و تصمیم خود در ادامه مبارزه با گروه های تروریستی باز نمی دارد. 

بحران در سوریه از سال 2011 با تهاجم گسترده گروه‎های تروریستی مورد حمایت عربستان، آمریکا و متحدانشان از جمله ترکیه برای سرنگون کردن دولت قانونی «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه آغاز شده است.

 

کلیدواژه