سرطان 01, 1396 13:17 Asia/Kabul
  • راهپیمایی شیعیان و اهل سنت پاکستان  در روز جهانی  قدس

احزاب سیاسی - مذھبی شیعه و سنی پاکستان در راھپیمائی روز جھانی قدس در حمایت از مردم مظلوم فلسطین شرکت می کنند.

به گزارش کانال رادیو و تلویزیون اردوی شبکه سحر، " ثاقب اکبر" معاون دبیرشورای همبستگی پاکستان شب گذشته اعلام کرد، مردم پاکستان فردا در سراسر این کشور به نشانه وحدت و ابراز همبستگی با مردم  فلسطین در راهپیمائی روز جھانی قدس شرکت می کنند و برای آزادی قدس و نابودی اسرائیل شعار می دھند و پرچم آمریکا و اسرائیل را نیز به آتش می کشند.

پیش از این علمای اهل سنت و شیعه از جمله صاحب زادہ ابوالخیرمحمد زبیر، علامه راجا ناصرعباس جعفری، علامه ساجد علی نقوی، علامه امین شھیدی و دیگرعلمای پاکستان با تاکید بر حمایت مسلمانان از مردم فلسطین برای آزادی قدس، حضورمیلیونی  مردم پاکستان را در راهپیمایی روز جهانی قدس خواستار شده بودند.

در  (آگوست 1979 ) حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران از مسلمانان جهان خواستند  آخرین جمعهٔ ماه رمضان را به عنوان «روز قدس» انتخاب کنند و در این روز همبستگی خود را در حمایت از «حقوق قانونی مردم مسلمان فلسطین» به نمایش بگذارند.

از آن سال در ایران و بسیاری از کشورهای اسلامی و غیر اسلامی، حامیان مردم فلسطین  با برگزاری  تظاهرات، خشم و انزجار خود را از اشغالگری و جنایات رژیم صیونیستی ابراز می دارند.

کلیدواژه