سرطان 10, 1396 10:41 Asia/Kabul
  • پاسخ یمنی ها به جنایات سعودیها علیه مردم این کشور

ارتش یمن تجمع نظامیان عربستان در جیزان، جنوب این کشور را با موشک زلزال ۲ هدف قرار داد .

به گزارش روز شنبه  خبرگزاری مهر ، یگان‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن  تجمع نظامیان ارتش عربستان در پایگاه نظامی عویجه  در روستای الراحه جیزان (جازان) را هدف موشک زلزال ۲ قرار داد که به کشته و یا زخمی شدن شماری از نظامیان سعودی منجر شده است.

این در حالی است که پیشتر منبعی نظامی اعلام کرده بود : یک خودروی زرهی سعودی هدف موشک هدایت شونده ارتش یمن قرار گرفته و منهدم شده است . 

از سوی دیگرخبرگزاری دولتی یمن  به نقل از  منابع مسئول در یمن  گزارش داد ، در حملات توپخانه ای روز جمعه متجاوزان سعودی به  روستای النوبه در منطقه المخا در ولایت تعز(جنوب یمن)  یک شهروند این کشور قربانی و یک کودک هم به شدت زخمی شد . در این حملات همچنین به چند خانه مسکونی در النوبه آسیب رسید .

جنگنده های سعودی محله های الصافح و بنی بارق را در ولایت نهم یمن در دو حمله هوایی جداگانه بمباران کردند.

رژیم سعودی با حمایت آمریکا و با سکوت سازمان ملل از سال 1394 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی یمن به قدرت کرده است.

این تجاوز نظامی به کشته شدن بیش از 12 هزار یمنی، زخمی شدن ده‌ها هزار نفر، آواره شدن میلیون‌ها یمنی و ویرانی زیرساخت‌های این کشور منجر شده است.

تجاوز نظامی عربستان همچنین کشور فقیر یمن را با کمبود شدید مواد غذایی و دارویی مواجه کرده و باعث شیوع بیماری‌های متعدد شده است.

 

کلیدواژه