سرطان 19, 1396 08:04 Asia/Kabul
  • شمخانی : آزاد سازی موصل پایان جنایات داعش علیه ملت عراق است

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در پیام های جداگانه به «آیت الله سیستانی» مرجعیت عالی شیعیان عراق و «حیدر العبادی» نخست وزیر این کشور ، آزادسازی کامل شهر موصل را تبریک گفت.

«حیدر العبادی» نخست وزیر عراق روز یکشنبه به شهر موصل در شمال بغداد رفت و رسما پیروزی بر گروه تروریستی داعش را بعد از 37 ماه اعلام کرد. عملیات آزادسازی موصل از 26 میزان 1395 آغاز شده بود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، در پیام «علی شمخانی» دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران آمده است: تحقق آزاد سازی موصل با هدایت معنوی مرجعیت، تدبیر دولت و جانفشانی ارتش قهرمان عراق و نیروهای داوطلب مردمی (الحشد الشعبی) دستاوردی بزرگ در مسیر پایان بخشیدن به حضور و اقدامات وحشیانه گروه جنایتکار داعش علیه ملت عراق است.

شمخانی افزود: برخلاف خواست برخی قدرت ها و کشورهای منطقه ، استفاده از ظرفیت‌های بومی عراق، تجربه ای موفق و قابل اتکا برای مبارزه با تروریسم بوده است.

وی با اشاره به باقی ماندن ریشه های تفکر تروریسم پرور و داعش ساز و سوء استفاده سرویس های اطلاعاتی کشورهای فرامنطقه ای و سران برخی کشورهای منطقه از احساسات جوانان و انگیزه های جهادی آنان، بر مقابله فکری و فرهنگی با تروریسم تاکید کرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران ابراز امیدواری کرد: بزودی شاهد رشد و بالندگی عراق در عرصه جهانی و ارائه الگویی موفق از ایستادگی در برابر توطئه‌ها و جنگ‌های نیابتی باشیم.

 

 

کلیدواژه