سرطان 20, 1396 15:05 Asia/Kabul
  •  تاکید دولت ترکیه بر حفط پایگاهش در قطر

معاون نخست وزیر ترکیه تاکید کرد ،پایگاه نظامی این کشور در قطر بنا بدرخواست  دولت دوحه ایجاد شده است .

به گزارش  خبرگزاری آناتولی، ""نعمان کورتولموش  "  روز سه شنبه در سخنانی در آنکارا گفت ، پایگاه  نظامی ترکیه در قطر، مساله دوجانبه میان دو کشور است وتنها ترکیه در قطر پایگاه نظامی ندارد. 

معاون نخست وزیر ترکیه ، ضمن تاکید بر حل بحران دیپلماتیک بین قطر و کشورهای عرب حوزه خلیج فارس از طریق گفت‌وگو افزود، پایگاه نظامی ترکیه در قطر هیچ ربطی با بحران این کشورها ندارد .

"نعمان کورتولموش" همچنین از کشورهای عربستان ، مصر ، امارات و بحرین  خواست  شروط خود را در خصوص  ازسرگیری روابط  با دولت قطر کنار گذاشته و با دوحه مذاکره کنند . 

معاون نخست وزیر ترکیه همچنین افزود، دولت آنکارا  آماده است برای کاهش تنش‌ میان قطر و این چهار کشور عربی  کمک کند.

پیش ازاین نیز دولت ترکیه اعلام کرده بود تحت هیچ شرایطی حاضر نیست پایگاه نظامی خود را در قطر تعطیل کند مگر اینکه دوحه بخواهد .

عربستان ، امارات ، بحرین و مصر  با متهم کردن دوحه به حمایت از تروریسم و افراط گرایی - روابط دیپلماتیک خود با قطر را قطع کردند.

این کشورها 13 شرط را برای از سرگیری روابط با قطر از جمله تعطیلی شبکه خبری الجزیره ، برچیده شدن پایگاه نظامی ترکیه در قطر، کاهش روابط دیپلماتیک دوحه با تهران و حمایت نکردن از حزب الله لبنان و جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس  مطرح کرده اند.

 

 

کلیدواژه