مهرۀ سوختۀ قطری برای ولیعهد عربستان دردسر ساز شد
(last modified 1396-05-03T07:39:24+00:00 )
اسد 03, 1396 12:09 Asia/Kabul
  • مهرۀ سوختۀ قطری برای ولیعهد عربستان دردسر ساز شد

«مجتهد» فعال توئیتری عربستان فاش کرد، با شکست توطئۀ کودتا در قطر و ناتوانیِ کشورهای عربی تحریم کننده در تحمیل خواسته های خود بر دوحه، مهره سوخته قطری برای ولیعهد سعودی دردسر ساز شد.

به گزارش شبکه خبری العالم ؛«مجتهد» کاربر مشهور توییتری و منتقد خاندان آل سعود که نام واقعی وی هنوز آشکار نشده است در صفحه توییتری خود با اشاره به اینکه  «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان ، یکی از افراد خاندان آل ثانی در قطر را به عربستان آورده بود تا بتواند از او برای کودتا در این کشور استفاده کند و پس از براندازی تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر، او را جایگزین کند اما با شکست این  توطئۀ  و ناکامی تحریمهای تحمیلی به قطر ، این شخص، به باری سنگین بر دوش مقامات عربستان تبدیل شد و بن سلمان نمی داند چگونه از شر او خلاص شود.

در ادامه بحران در شورای همکاری خلیج فارس پس از قطع کامل روابط اعضای این شورا با قطر، عربستان، امارات، بحرین و مصر همچنان با تحریم همۀ جانبه قطر برای تحمیل خواسته های خود به دوحه تلاش می کنند.

مهمترین شروطی که این چهار کشور برای قطر تعیین کردند شامل قطع روابط دیپلماتیک با ایران و حزب‌الله ، تعطیلی کامل شبکه الجزیره و برچیدن پایگاه نظامی ترکیه از خاک این کشور است.

 

کلیدواژه