اسد 18, 1396 12:19 Asia/Kabul
  •  مقام صهیونیست : هیچ کشوری حاکمیت اسرائیل را بر مسجدالاقصی نمی پذیرد

وزیر سابق رژیم صهیونیستی تاکید کرد: هیچ کشوری حاکمیت اسرائیل را بر مسجدالاقصی نمی پذیرد.

به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه صهیونیستی اسرائیل الیوم، «یوسی بیلین» وزیر سابق دادگستری رژیم صهیونیستی روز سه شنبه در مقاله ای با اشاره به اقدام اخیر تل آویو در نصب گیت های الکترونیکی در ورودی های مسجدالاقصی، نوشت : اسرائیل با نصب گیت های الکترونیکی، بهای خطای راهبردی خود را پرداخت کرد.

این مقام صهیونیست تاکید کرد : پیامدهای بحران اخیر مسجد الاقصی همچنان دامن اسرائیل را گرفته است و اسرائیل باید از این بحران درس بگیرد و میزان خطاهای خود را در آینده کاهش دهد. 

وزیر اسبق دادگستری رژیم صهیونیستی گفت: فلسطینی ها در اوج بحران به خود و جهان ثابت کردند که تصمیم خالی نگه داشتن صحن های مسجد الاقصی، اسرائیل را وادار خواهد کرد که دنبال راه حلی در این باره باشد.

بیلین تصریح کرد: کشورهای عربی که با اسرائیل روابط دارند، در وضعیتی نیستند که در چنین بحران هایی بتوانند از اسرائیل حمایت کنند. 

رژیم صهیونیستی از 23 سرطان به مدت دو روز به دستور«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم درهای مسجد الاقصی را به روی نمازگزاران فلسطینی بستند و بعد از بازگشایی آن نیز گیت‌هایی را برای بازرسی نمازگزاران در ورودی‌های این مسجد نصب کردند که درپی اعتراض‌های گسترده داخلی و بین‌المللی ،  رژیم صهیونیستی به برچیدن این گیت‌ها مجبور شد.

 

کلیدواژه