اسد 29, 1396 08:45 Asia/Kabul
  •  آغاز عملیات آزاد سازی شهر

نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق بامداد یکشنبه بطور رسمی آغاز عملیات آزادسازی شهر "تلعفر" در 50 کیلومتری غرب موصل مرکز استان نینوا را که توسط داعش اشغال شده است، اعلام کرد.

 حیدرالعبادی بامداد یکشنبه در بیانیه ای آغاز مرحله دیگری از نبرد علیه گروه تروریستی تکفیری داعش را با هدف آزادسازی شهر ترکمن نشین تلعفر اعلام کرد و گفت که حمله به تلعفر از چند محور آغاز شده است و نبرد تا شکست نهایی داعش در عراق ادامه خواهد یافت.

نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق - در این بیانیه خطاب به نیروهای عراقی حاضر در عملیات آزادسازی تلعفر گفت که همه در انتظار پیروزی شما بر تروریست ها هستند.

به گفته العبادی در این عملیات نیروهای مسلح عراق از همه اجزای آن شامل ارتش - الحشدالشعبی - پلیس فدرال و نیروهای سازمان مبارزه با تروریسم حضور دارند.

روز گذشته منابع عراقی از آغاز قریب الوقوع عملیات آزاد سازی شهر تلعفر از لوث وجود تروریست ها با همکاری نیروهای حشد الشعبی (بسیج مردمی ) عراق خبر داده بودند.

درعملیات آزادسازی تلعفرکه پیش بینی می شود بیش از دو ماه ادامه داشته باشد، قرار است افزون بر مرکز شهر تلعفر، دو بخش المحلبیه و العیاضیه و 28 روستای اطراف تلعفر از اشغال تروریست های داعش آزاد شود . 

پیشتر هم منابع عراقی از تخلیه بی‌سابقه منازل سرکردگان داعش در تلعفر در آستانه آغاز عملیات بازپس‌گیری این منطقه خبر دادند و اظهار کردند: این اقدام درچارچوب تلاش تکفیری‌ها برای مخفی کردن خانواده‌های خود میان ساکنان تلعفر در آستانه شروع عملیات آزادسازی این شهر است. 

در حال حاضر سه شهر مهم «تلعفر» در غرب موصل، «حویجه» (Hawija) در جنوب غرب کرکوک ( شمال عراق ) و «القائم» در غرب استان الانبار ( غرب عراق ) نزدیک مرز سوریه در اشغال گروه تروریستی داعش است.

 

کلیدواژه