اسد 30, 1396 12:38 Asia/Kabul
  • هلاکت 200 داعشی در سوریه در عملیات ضد تروریستی روسیه

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که بمب افکن های این کشور با اجرای یک عملیات متمرکز بیش از 200 تروریست داعشی را در سوریه کشتند.

به گزارش خبرگزاری ایتارتاس، وزارت دفاع روسیه روز دوشنبه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد، هواپیماهای نیروی هوافضای روسیه یک کاروان خودروهای نظامی تروریست های داعشی را که عازم دیرالزور در شرق سوریه بود مورد حمله قرار دادند.

بنابراین گزارش،در این عملیات افزون بر کشته شدن تروریست ها، بیش از 20 خودرو مجهز به تیربار سنگین، سلاح های ضدتانک و نیز چندین تانک، نفربر زرهی و کامیون مهمات داعش نابود شد. 

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است، داعش قصد دارد باقیمانده نیروهای خود را در دیرالزور متمرکز کند ازاین رو ، بمب افکن های روسی و ارتش سوریه هم برنامه پاکسازی مناطق جنوب استان رقه و غرب استان حمص از تروریست ها را دارند.

روسیه همچنین اعلام کرده است، قلع و قمع تروریست های داعشی در نزدیکی دیرالزور، شکست راهبردی این گروه تروریستی در سوریه است. 

روسیه از سپتامبر2015 در چارچوب همکاری ضد تروریستی با ارتش سوریه، مواضع تروریست ها را از هوا و دریا هدف قرار داده است.

این درحالی است که حمایت های اطلاعاتی، مالی و تسلیحانی برخی کشورهای غربی و عربی از ده ها گروه تروریستی که همچنان ادامه دارد، سوریه را در حدود شش سال گذشته به ویرانی کشانده و میلیون ها آواره برجای گذاشته است.

 

کلیدواژه