سنبله 26, 1396 10:23 Asia/Kabul
  • مشارکت فرانسه در جنایات عربستان در یمن

نتایج پژوهشی نشان می دهد، فرانسه با سلاح های پیشرفته ای که در اختیار رژیم سعودی قرار داده به طور غیر مستقیم در جنایات جنگی که در یمن طی این دو سال گذشته روی داده مشارکت داشته است.

خبرگزاری صدا و سیما به نقل از رسانه های فرانسوی گزارش داد، بر اساس اطلاعات فاش نشده مرکز پایش تسلیحات فرانسه ، عربستان به بهانه آنکه به ارتش لبنان کمک کند، به شرکت های تجهیزات نظامی فرانسوی، خرید مقادیر زیادی سلاح و تجهیزات نظامی را سفارش داد اما این تجهیزات نظامی و تسلیحات هیچ گاه تحویل ارتش لبنان داده نشد و عربستان سعودی از آنها در جنگ یمن استفاده کرد.

بر اساس این گزارش ،از دو سال پیش تاکنون، جنگ ثروتمندترین کشورهای خاورمیانه و حتی جهان علیه فقیرترین کشور جهان و با بی تفاوتی کامل سیاسی و رسانه ای همچنان ادامه دارد.

فرانسه به عنوان سومین فروشنده بزرگ سلاح در جهان، یکی از تأمین کنندگان اصلی سلاح برای عربستان سعودی و متحدانش به شمار می رود.

رژیم آل سعود از سال 1394 با حمایت آمریکا و برخی کشورهای غربی و عربی به یمن حمله کرد تا «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی این کشور را به حکومت بازگرداند.

حملات عربستان به یمن حدود یازده هزار کشته و دست کم سه میلیون آواره بر جا گذاشته و علاوه بر آن خسارات زیادی به تاسیسات زیربنانی این کشور وارد کرده است.

 

کلیدواژه