میزان 01, 1396 19:03 Asia/Kabul
  • بیانیه شورای‌عالی همه‌پرسی در منطقه کردستان عراق

شورای‌عالی برگزاری همه‌پرسی جدایی در منطقه کردستان عراق خبر به تعویق افتادن این همه‌پرسی را تکذیب و اعلام کرد آنچه پسر «جلال طالبانی» رئیس حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق در این زمینه گفته، نظر شخصی خودش بوده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه خبری «بغداد الیوم»؛  شورای‌عالی همه‌پرسی جدایی در منطقه کردستان عراق عصر شنبه با صدور بیانیه‌ای افزود: پذیرفتن پیشنهاد آمریکایی- بین‌المللی برای به تعویق انداختن همه‌پرسی بر اساس آنچه پسر جلال طالبانی مطرح کرده است صحت ندارد.

دفتر ریاست منطقه کردستان عراق هم سخنان پسر جلال طالبانی را درباره به تعویق افتادن همه‌پرسی جدایی در منطقه کردستان عراق تکذیب کرده است. 

پیشتر، رسانه‌های عراقی به نقل از پسر رئیس حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق (یکیتی) اعلام کردند: دو حزب اصلی منطقه کردستان عراق، یعنی حزب دموکرات کردستان (پارتی) و اتحادیه میهنی با طرح آمریکا و سازمان ملل درباره تعویق همه‌پرسی جدایی موافقت کرده‌اند.

خبر دیگر اینکه؛ «فؤاد معصوم» رییس جمهوری عراق روز شنبه در بغداد با هیاتی از شورای‌عالی همه‌پرسی جدایی در منطقه کردستان این کشور دیدار کرد.

دولت عراق بارها به «مسعود بارزانی» رئیس منطقه کردستان این کشور هشدار داده برگزاری همه‌پرسی جدایی در منطقه کردستان عراق غیرقانونی است و باید برای همیشه لغو شود. این همه‌پرسی قرار است دو روز دیگر برگزار شود. 

 

کلیدواژه