میزان 17, 1396 13:10 Asia/Kabul
  • حسن نصرالله: آمریکا، مانع جنگ با داعش می‌شود

دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد: آمریکایی‌‎ها مانع جنگ با داعش می‌شوند و نیروی هوایی آمریکا در برخی از مناطق سوریه به ارتش این کشور و متحدان آن اجازه پیشروی نمی‌دهد.

به گزارش رادیو دری،سید «حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان عصر یکشنبه در مراسم گرامیداشت دو شهید مقاومت که هفته گذشته در سوریه به شهادت رسیدند، با تجلیل از مقام شامخ شهیدان مقاومت گفت: این خون شهیدان است که پیروزی‌ساز بوده و پیروزی‌ساز می‌شود و شهیدان در میدانی به شهادت رسیدند که تا زمان نابودی داعش گریزی از آن نیست.

دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد: داعش امروز فقط در بخشی از دیرالزور سوریه فعالیت دارد و با وجود شکست داعش در سوریه و لبنان، آمریکا همچنان خواهان طولانی شدن عمر داعش است.

سید حسن نصرالله افزود: نباید داعش رها شود، زیرا این گروه تکفیری وجود سرطانی دارد که برای بازگشت به لبنان برنامه‌ریزی می‌کند و مانع‌تراشی آمریکا در مسیر نابودی داعش باعث نمی‌شود که نبرد با داعش متوقف شود و پایان داعش نزدیک است.

دبیرکل حزب الله لبنان همچنین درباره دشمنی دیرینه واشنگتن با تهران اظهار کرد: مشکل آمریکا با ایران در زمینه برنامه‌هسته‌ای نیست، بلکه مشکل آمریکا با ایران، به چالش کشیدن طرح‌های آمریکایی- سعودی در منطقه توسط ایران است.

سیدحسن نصرالله افزود: آنچه در منطقه در حال رخ دادن است، در حقیقت طرحی آمریکایی- سعودی است که البته در عراق و لبنان با شکست مواجه شده و در سوریه نیز این طرح رو به پایان است، از این‌رو آنان می‌خواهند کسانی را که در برابر طرح‌شان ایستاده‌اند‎‎‏، مجازات کنند.

دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد: قانون مجازات آمریکا ضد حزب الله هم موضع این حزب را در رویارویی با سلطه‌گری آمریکا در منطقه تغییر نمی‌دهد.

 

کلیدواژه