عقرب 28, 1396 12:03 Asia/Kabul
  • الدیار: محمد بن سلمان از ترور جان سالم به در برد

روزنامه لبنانی 'الدیار' از تلاش ناکام شماری از افسران گارد ملی عربستان سعودی برای ترور محمد بن سلمان ولیعهد عربستان خبر داد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روزنامه 'الدیار' چاپ لبنان، اطلاعات رسیده حاکی‌ است پنج تن از افسران گارد ملی عربستان سعودی که تحت فرماندهی شاهزاده بازداشت‌شده «متعب» بودند، روز گذشته (شنبه) در تلاش برای ترور «محمد بن‌سلمان» ولیعهد، به سمت خودروی وی تیراندازی کردند.

بر اساس این گزارش، این افسران که سوار بر خودرو بودند، به خودروی بن‌سلمان و همراهان وی تیراندازی کردند ولی بن‌سلمان در این حادثه آسیبی ندید وی چند تن از محافظان وی زخمی شدند.

پس از حادثه تیراندازی در پایتخت، بن‌سلمان به سرعت به مقر وزارت دفاع حرکت کرد ولی این افسران در خیابان‌های ریاض پنهان شدند و تاکنون نیروهای مبارزه با عملیات نظامی موفق به بازداشت و شناسایی هیچ یک از این مهاجمان نشده‌اند.

الدیار افزود: میان شاهزاده‌های بازداشت ‌شده در عربستان سعودی در چارچوب مبارزه با فساد، نام شاهزاده متعب بن‌عبدالله نیز به‌ چشم می‌خورد که از منتقدان برجسته سیاست‌های داخلی و خارجی بن‌سلمان است.

وی آخرین مانع در مقابل پادشاهی بن‌ سلمان محسوب می‌شد.

ناظران معتقدند بن‌‌ سلمان از این نگرانی داشته که متعب ممکن است با انجام کودتایی، وی را در صورت رسیدن به پادشاهی از قدرت برکنار کند.