عقرب 30, 1396 18:46 Asia/Kabul
  •  شیخ نعیم قاسم : لبنان قیمومت هیچ کس را نمی پذیرد

معاون دبیرکل حزب الله لبنان گفت، هیچ گونه قیمومیت خارجی یا عربی بر لبنان پذیرفته نخواهد شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه خبری العهد،  شیخ «نعیم قاسم»، معاون دبیر کل حزب الله لبنان روز سه شنبه اعلام کرد: با نگاهی به پیش زمینه بحران ها و مشکلات کنونی در منطقه به ویژه سوریه ، عراق و لبنان ، روشن خواهد شد ، عربستان با هماهنگی و همکاری آمریکا و اسرائیل در پشت پرده این بحران ها است.

نعیم قاسم گفت ،ائتلاف عربستان ، آمریکا و اسرائیل ، از تروریسم تکفیری حمایت می کند و با بمباران ، مردم یمن را می کشد. عربستان همچنین برای از میان بردن آرمان فلسطین در چارچوب منافع تل آویو و برقراری روبط آشکار با رژیم اشغالگر قدس تلاش میکند.

معاون دبیر کل حزب الله لبنان با اشاره به حمایتهای رژیم سعودی  از گروه  تروریستی داعش در سوریه و عراق با هدف ویران کردن این کشورها تصریح کرد: آل سعود هرگز نخواهد توانست این کشورها و یمن را زیر بیوغ خود بکشد.

نعیم قاسم با تاکید براینکه عربستان از زمان پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، ضد این کشور نیز توطئه کرده است افزود: رژیم آل سعود خواهان نابودی لبنان است اما با خردمندی «میشل عون» رئیس جمهور و همبستگی گروههای لبنانی  ،پروژه تجاوزکارانه عربستان ضدلبنان شکست خورد.

دبیر کل حزب الله لبنان تصریح کرد: حزب الله در برابر اشغالگری اسرائیل چراغ راه مقاومت بوده و بخش جدایی ناپذیر معادله قدرت لبنان است.

 

 

کلیدواژه