قوس 01, 1396 09:37 Asia/Kabul
  • حمله جنگنده‌های سعودی به مناطق مختلف یمن

هواپیماهای جنگی رژیم عربستان‌سعودی شامگاه شب‌گذشته (سه‌شنبه) سه بار مناطق «خب» و «الشعف» در استان «الجوف» یمن را هدف حملات خود قرار دادند.

به گزارش رادیو دری به نقل از خبرگزاری دولتی یمن (سبا)؛ در حملات جنگنده‌های سعودی به منطقه «الصبرین» در استان «الجوف»، شمال یمن نیز خسارت‌هایی وارد شد.

در همین حال؛ مناطقی در مرز استان «صعده» در شمال یمن با «جیزان» عربستان، هدف حملات هواپیماهای جنگی سعودی قرارگرفت  و مزدوران سعودی مناطقی در شهرستان‌های «رازح» و «منبه» را هم هدف حملات راکتی و توپخانه‌ای خود قرار دادند.

منابع امنیتی یمنی اعلام کردند مناطق «الحصامه» و «وادی علاف»  در استان «صعده» یمن نیز هفت بار هدف حملات جنگنده‌های عربستان قرار گرفت و خسارت‌هایی به خانه‌ها و کشت‌زارهای این مناطق وارد شد.

همچنین «جبلی الدودو» و «مشعل» در «جیزان» هم از مناطقی بود که شب گذشته (سه‌شنبه) هدف حملات هواپیماهای جنگی عربستان سعودی قرار گرفت.

عربستان‌‌ با حمایت آمریکا، امارات و چند کشور دیگر، از حوت 1393 به یمن حمله و همزمان این کشور را محاصره زمینی، دریایی و هوایی کرده است. 

جنگ‌افروزی عربستان در یمن به کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار یمنی منجر شده و این کشوررا با کمبود شدید مواد غذایی، دارویی و شیوع بیماری «وبا» مواجه کرده است.