اسرائیل اصلا زمینی ندارد که بخواهد ، قدس پایتخت آن معرفی شود
(last modified 1396-09-15T14:59:50+00:00 )
قوس 15, 1396 19:29 Asia/Kabul
  •  اسرائیل اصلا زمینی ندارد که بخواهد ، قدس پایتخت آن معرفی شود

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) در واکنش به تصمیم آمریکا برای شناسایی قدس به عنوان پایتخت اسرائیل اعلام کرد ؛ رژیم صهیونیستی اصلا زمینی ندارد که بخواهد قدس پایتخت آن معرفی شود.

به گزارش شبکه العالم ، «اسماعیل هنیه» رییس دفتر سیاسی  روز چهارشنبه با ارسال پیامی به سران کشورهای عربی و اسلامی، دبیر کل سازمان همکاری اسلامی، دبیر کل اتحادیه عرب، هیات ها و سازمان های عربی و بین المللی تاکید کرد: ملت فلسطین اجازه اجرا شدن توطئه آمریکا ضد قدس را نخواهد داد و از هر وسیله و ابزاری برای دفاع از سرزمین و مقدسات خود استفاده خواهد کرد.

هنیه در این پیام افزود : اجرای احتمالی تصمیم «دونالد ترامپ» رییس جمهور  آمریکا در برسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل و انتقال سفارت این کشور از تل‌آویو به قدس نقض آشکار تمامی کنوانسیون ها و قوانین بین المللی و تحریک احساسات امت عربی و اسلامی است و شعله های خشم را ضد رژیم صهیونیستی برخواهد افروخت.

رییس دفتر سیاسی حماس در این پیام تصریح کرد: این اقدام که با هدف سرپوس گذاشتن بر جنایات و برنامه های اسرائیل برای صهیونیستی کردن قدس انجام میگیرد، عبور از همه خط قرمزها و سرآغاز تحولات وحشتناک در سطح منطقه خواهد بود.

اسماعیل هنیه از کشورها، موسسات و امت عربی و اسلامی خواست با عمل به مسئولیت تاریخی خود در قبال قدس اشغالی، در صف واحد در برابر مواضع دولت آمریکا که به صراحت از رژیم صهیونیستی جانبداری می کند ، بایستند.

 

کلیدواژه