قوس 16, 1396 15:58 Asia/Kabul
  • فراخوان آیت الله سیستانی برای بازگرداندن قدس به مردم فلسطین

مرجع عالی‌قدر شیعیان عراق اعلام کرد: امت اسلامی برای بازگرداندن قدس به فلسطینی‌ها متحد شود.

به گزارش سومریه‌نیوز؛ آیت‌الله سیستانی روز پنجشنبه با محکوم کردن اقدام آمریکا در معرفی قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و تصمیم برای انتقال سفارتش از تل‌آویو به قدس تاکید کرد: این اقدام رییس جمهوری آمریکا احساسات صدها میلیون عرب و مسلمان را جریحه‌دار کرده است.

مرجع عالی‌قدر شیعیان عراق تاکید کرد: تصمیم دولت آمریکا ضد قدس باعث تغییر این واقعیت نمی‌شود که این مکان مقدس یک سرزمین اشغال شده است و باید به صاحبان اصلی آن یعنی فلسطینی‌ها بازگردد.

درهمین حال؛ «احمد محجوب» سخنگوی وزارت امور خارجه عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد «داگلاس سیلیمان»  Douglas Silliman سفیر آمریکا در بغداد روز پنجشنبه در اعتراض به تصمیم اخیر رئیس جمهوری آمریکا درخصوص قدس‌شریف، به این وزارتخانه فراخوانده و یادداشت اعتراض‌آمیزی به وی ارائه شد.

«عمار حکیم» رییس حزب حکمت ملی عراق  و «مقتدا صدر» رییس گروه صدر نیز با محکوم کردن تصمیم ترامپ برای انتقال سفارتخانه آمریکا به قدس‌شریف، به بی‌توجهی و به فراموشی سپردن مساله فلسطین از سوی مسلمانان و کشورهای اسلامی هشدار دادند.

عمار حکیم در بیانیه‌ای از همه دولت‌های جهان و نیروهای خیرخواه و علاقمند به صلح خواست با قدرت در برابر این تصمیم نامسوولانه و تنش‌آفرین دولت آمریکا که آشکارا قطعنامه‌های سازمان ملل را نقض می‌کند و به اشغالگری مشروعیت می‌دهد، بایستند.

«مقتدا صدر» رییس گروه صدر عراق هم خطاب به همه مسلمانان و اعراب اعلام کرد: حکام عرب و کشورهای اسلامی بدانند که دست کشیدن از قدس شریف به مفهوم آغاز سقوط آنها است و عواقب پشیمان کننده‌ای دربر دارد.

 

کلیدواژه