قوس 25, 1396 10:56 Asia/Kabul
  • روزنامه الشرق قطر: عربستان، کشور فاسدی است

افشای اسناد جدیدی در منبعی قطری، شیوع گسترده فساد در دستگاه حاکم عربستان را نشان می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم؛ اسنادی که روزنامه الشرق قطر از آن پرده برداشته است، از شیوع گسترده فساد سیاسی درمحافل رژیم سعودی حکایت می‌کند؛ ارکان این رژیم منافع عربستان را درحالی به منافع شخصی خود تبدیل کردند که شهروندان عادی از ابتدایی‌ترین حقوق و خدمات ضروری که هر حکومتی در جهان به شهروندان خود ارائه می‌کند، برخوردار نیستند.

اسناد منتشر شده در سایت این روزنامه قطری همچنین حاکی ازسرپوش گذاشتن بر تخلفات بسیاری از شاهزادگان عربستانی است تا جایی که می‌توان گفت: کمپین اخیری که «محمد بن سلمان» علیه فساد به راه انداخته، برای مبارزه با فساد نیست، بلکه چشم طمع او به ثروت‌های عربستان است.

براساس این گزارش؛ سفارت‌خانه‌های عربستان درخارج به جای  تقویت روابط  و حفاظت از منافع کشور و اتباع عربستان در دیگر کشورها، به دفاتر ارائه خدمات خصوصی به صاحبان نفوذ، خاندان حاکم و نزدیکان آن‌ها تبدیل شده است.

شهروند عربستانی درحالی بهای مشکلات اقتصادی ناشی از سیاست‌های اقتصادی رژیم سعودی، پایین آمدن بهای نفت و جنگ‌های این کشور را پرداخت می‌کنند که شاهزادان سعودی از پرداخت وثیقه‌ و صورتحساب‌ به صاحبان هتل‌ها، مراکز خرید و غیره خودداری می‌کنند. 

 

کلیدواژه