قوس 25, 1396 17:22 Asia/Kabul
  •  هنیه : ذره ای از قدس چشم پوشی نمی کنیم

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس ) در مراسم تشییع پیکرهای شهدای انتفاضه قدس ، ضمن ابراز اطمینان از پیروزی مردم فلسطین تاکید کرد : ذره ای از قدس شرقی و غربی چشم پوشی نمی کنیم .

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری فلسطین الیوم ، مراسم تشییع جنازه چهار شهید انتفاضه قدس در کرانه باختری رود اردن و نوار غزه که دیروز " جمعه خشم " توسط نظامیان رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند امروز شنبه با حضور هزاران نفر از مردم فلسطین ، اسماعیل هنیه و دیگر فرماندهان گروه های فلسطینی برگزار شد . هنیه در این مراسم تاکید کرد : شهدا ، حجت را بر همگان تمام کردند که مردم فلسطین مخالف خواری و عقب نشینی است ، مردم فلسطین به خاطر قدس و لغو تصمیم دولت آمریکا می جنگند و شهید " ابو ثریا " نمونه آن است .

 " ابراهیم ابوثریا " جوان جانباز 29 ساله فلسطینی که در سال 2008 در حمله هوایی اسرائیل ، دو پای خود را از دست داده بود ، دیروز جمعه ، هدف گلوله تک تیرانداز اسرائیلی در شرق غزه قرار گرفت و شهید شد .

وی افزود : هیچ موجودی روی زمین نمی تواند این حقیقت را که قدس متعلق به فلسطینیان است تغییر دهد و ما به پیروزی خود در این جنگ یقین داریم و از قدس متحد ، نه از بخش شرقی و نه از بخش غربی آن ذره ای چشم پوشی نمی کنیم .

هزاران نفر از مردم فلسطین روزگذشته جمعه با شرکت در راهپیمایی سراسری اعتراض آمیز، تصمیم ترامپ رئیس جمهور امریکا را درباره قدس محکوم کردند .

 

 

کلیدواژه