جدی 02, 1396 16:26 Asia/Kabul
  •  اسماعیل هنیه : قدس متحد و یکپارچه پایتخت فلسطین است

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) گفت : شهر قدس متحد، پایتخت کشور فلسطین است و کشورهای عربی و اسلامی از قدس چشم پوشی نمی کنند.

به گزارش شبکه العالم، «اسماعیل هنیه» رئیس  دفتر سیاسی حماس امروز شنبه در یازدهمین نشست بین المللی قدس در غزه  گفت: آنچه که امروز در فلسطین روی می دهد، نه تنها یک انتفاضه فلسطینی بلکه انتفاضه همه جهان ضد دشمن است و برهمین اساس کشورها در رای گیری اخیر در مجمع عمومی سازمان ملل متحد درباره قدس به رئیس جمهور امریکا " نه " گفتند.

هنیه تصریح کرد : قدس نماد دینی فلسطین است، از اینرو میان فلسطینیان و رژیم صهیونیستی نبرد سختی برای محافظت از عنوان مسئله فلسطین و نماد قدس وجود دارد ، چراکه صهیونیست ها همچنان تلاش می کنند نمادهای دینی و تاریخی قدس را جعل کنند و برای خود تاریخی بسازند تا حق مالکیت خود را در قدس به اثبات برسانند.

رئیس دفتر سیاسی حماس تاکید کرد : قدس پایتخت سیاسی کشور فلسطین و همچنین پایتخت دینی همه مسلمانان جهان است. قدس همچنین پایتخت بشری، اخلاقی و ارزشی برای همه آزادگان جهان  اعم از مسلمانان و مسیحیان است . تمام قدس متعلق به فلسطینیان است و مردم فلسطین اجازه مذاکره درباره قدس یا چشم پوشی از آن را نمی دهند. 

اسماعیل هنیه در ادامه افزود : مردم فلسطین امروز باید خودشان تصمیم بگیرند و برای شکست توطئه آمریکا راهبردی قوی ایجاد کنند.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور امریکا مالک قدس نیست که بخواهد آن را به اسرائیل هدیه کند. اسرائیل هم شایسته چنین هدیه ای نیست. کشوری به نام اسرائیل وجود ندارد که پایتخت آن قدس باشد.

 

کلیدواژه