جدی 13, 1396 09:20 Asia/Kabul
  • تاکید «اسماعیل هنیه» بر پایان مذاکرات سازش

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اعلام کرد، برای مقابله با تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا ضد قدس، باید مذاکرات سازش را برای همیشه کنار گذاشت.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا 15 قوس سال روان شهر قدس را به‌عنوان پایتخت رژیم جعلی اسرائیل معرفی کرد و همزمان دستور داد تا مقدمات انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس‌اشغالی فراهم شود.  

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین؛ «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس روز سه‌شنبه، اتخاذ راهبرد مقاومتی جامع را برای لغو تصمیم‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی ضد قدس و اعتباربخشی مجدد به مساله فلسطین به‌عنوان پروژه آزادی‌خواهی ملی و تکیه بر انتفاضه مردمی خواستار شد.

اسماعیل هنیه با تاکید بر متوقف کردن اقدام ترامپ ضد قدس گفت، برای لغو تصمیم ترامپ علیه قدس، باید در دو مسیر سیاسی حرکت کرد که یکی پایان روند مذاکرات سازش و دیگری پایان دادن به همه اشکال عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی است. 

رئیس دفتر سیاسی حماس تصریح کرد، رژیم صهیونیستی باید تاوان حماقت‌ها و تصمیمات خود را به ویژه از طریق بستن همه درب‌ها در منطقه به روی آن و مقاوم‌سازی عرصه داخلی فلسطین و تحقق فوری آشتی ملی پس دهد.

رئیس دفتر سیاسی حماس خاطرنشان کرد، مقامات صهیونیست از زمان اتخاذ تصمیم ترامپ مبنی بر اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، فکر می‌کنند که راه تحقق اهداف و رویاهای آنها در زمینه نهایی کردن اوضاع قدس به نفع اسرائیل فرا رسیده است، اما فلسطینیان با پشتکار و حقانیت ثابت کردند که این تلاش‌ها به شکست منجر خواهد شد.

 

کلیدواژه