جدی 19, 1396 17:09 Asia/Kabul
  • کنترل ارتش سوریه بر فرودگاه نظامی حومه ادلب

ارتش سوریه روز سه‌شنبه در ادامه پیشروی خود در حومه ولایت ادلب، کنترل فرودگاه نظامی «ابوالظهور» را در اختیار گرفت.

به گزارش شبکه تلویزیونی «المنار» لبنان؛ ارتش سوریه در روزهای اخیر عملیات خود را ضد گروه‌های مسلح و تروریست‌های «جبهه النصره» در حومه جنوبی ولایت ادلب (شمال غرب سوریه) و ولایت حماه (غرب سوریه) تشدید کرده است.

ولایت ادلب مقر اصلی گروه‌های مسلح و معارض سوری و مقصد افرادی است که پیشتر، براساس توافق با ارتش سوریه از مناطق دیگر به این ولایت منتقل می‌شدند.

گروه‌های مسلح و  تروریست‌های جبهه‌النصره در مدت حضور خود در ولایت ادلب، خسارت زیادی به مناطق آن وارد کرده‌اند که تخریب مرکز مخابرات سنجار ازآن جمله است.

در همین حال؛ «عماد خمیس» نخست وزیر سوریه که به ولایت حلب در شمال این کشور رفته است، از آغاز بازسازی حلب بر اساس طرحی جامع و فراگیر خبر داد.

خمیس هدف از سفر نمایندگان دولت به حلب را تلاش برای بهبود اوضاع خدماتی در این شهر اعلام کرد. خمیس به همراه گروهی از نمایندگان دولت از فرودگاه نظامی «کویرس» (Caviers) و برخی تاسیسات صنعتی دیدن و با برخی مسئولان امور گردشگری و روحانیون در حلب دیدار کرد.

نخست وزیر سوریه همچنین در دیدار با شماری از علمای مسلمان و مسیحی در حلب تاکید کرد همبستگی و اتحاد سوری‌ها با رهبری حکیم و ارتش این کشور، سبب شد توطئه‌ای که سوریه با آن روبه‌رو شد، به شکست منجر شود. 

کلیدواژه