شلیک موشک «قاهر ۲» یمن به مواضع مزدوران سعودی در «تعز»
(last modified 1396-11-02T11:19:43+00:00 )
دلو 02, 1396 15:49 Asia/Kabul
  • شلیک موشک «قاهر ۲» یمن به مواضع مزدوران سعودی در «تعز»

منابع یمنی از شلیک موشک بالستیک از نوع «قاهر ۲» به مواضع مزدوران سعودی در منطقه ای واقع دراستان «تعز» در جنوب غرب یمن خبر دادند.

به گزارش روز دوشنبه خبرگزاری مهر به نقل از المسیره،منابع یمنی افزودند: این موشک  مواضع مزدوران سعودی را در مرکز نظامی «الخیام» در« تعز» هدف  قرار داد.

به گفته این منابع براثر شلیک این موشک، شماری از مزدوران  سعودی به هلاکت رسیدند و یا زخمی شدند.

روز گذشته (یکشنبه) نیزیگان موشکی نیروهای انصار الله یمن، یک فروند موشک بالستیک به سمت پایگاه نظامی ارتش عربستان در منطقه نجران در جنوب عربستان شلیک کرد. 

ارتش و کمیته های مردمی یمن همچنین امروز در عملیات دیگری ضد مواضع مزدوران سعودی در مناطق مختلف «تعز» شماری از مزدوران را از پای درآوردند  و یا زخمی کردند.

در همین حال ، حمله غافلگیرانه ارتش و کمیته های مردمی یمن به مواضع مزدوران متجاوز سعودی در منطقه «تپه القناصین» در شهر «الغیل» در «جوف» هلاکت و زخمی شدن تعدادی از مزدوران سعودی را در پی داشت.

عربستان با حمایت آمریکا از مارس 2015 به یمن حمله کرده و سپس این کشور را تحت محاصره زمینی، دریایی و هوایی قرار داده است. جنگ‌افروزی عربستان در یمن تاکنون به کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار نفر و آوارگی میلیون‌ها یمنی منجر شده است. 

نیروهای یمنی هم در واکنش به حملات متجاوزان، مواضع و پایگاه‌های رژیم آل سعود و مزدورانش را در یمن و داخل خاک عربستان هدف قرار می‌دهند.