دلو 24, 1396 09:48 Asia/Kabul
  •  دهمین سالگرد شهادت عماد مغنیه؛ فرمانده خوش‌نام حزب الله لبنان

«عماد مغنیه» معاون پیشین دبیرکل حزب لبنان در کمیته جهادی حزب الله، 23 دلو 1386 در سوریه به دست عوامل رژیم صهیونیستی شهید شد.

«عماد مغنیه» ملقب به «حاج رضوان» که به «مرد سایه» مقاومت شهرت داشت، ازنظر سیاسی و جهادی، فرزند دو انقلاب اسلامی ایران و انقلاب فلسطین بود.

شهید عماد مغنیه در ماه ژوئیه 1962 در شهر صور، جنوب لبنان متولد شد. «حاج رضوان» در اوایل دهه هشتاد میلادی به «نیروی 17» شاخه نظامی جنبش آزادی‌بخش فلسطین پیوست.  

شهید مغنیه سپس پس از اجرای موفق چند عملیات‌ به‌عنوان فرمانده گارد حفاظت مقامات ارشد حزب‌الله لبنان منصوب و پس ازآن به عنوان مسؤول عملیات ویژه حزب‌الله انتخاب شد.

شهید عماد مغنیه که به دوری از رسانه‌ها شهرت داشت به «مرد سایه» در مقاومت اسلامی شناخته می‌شد و بسیاری او را مغز متفکر حزب‌الله لبنان می‌دانستند.

شهید عماد مغنیه، بنیانگذار یگان نظامی حزب الله لبنان و از فرماندهان جنگ ۳۳ روزه سال 2006 رژیم صهیونیستی با حزب الله لبنان بود که درشکست این رژیم، نقش مهمی داشت.  

یکی از مهمترین ویژگی‌های شهید عماد مغنیه، تدابیر امنیتی وی بود که حتی در زمان دیدنش نیز کسی او را نمی‌شناخت؛ این موضوع سبب شده بود این فرمانده ارشد حزب الله لبنان مانند فردی عادی و بدون محافظ به فعالیت‌هایش ادامه دهد.

«یوسی کوهن» فرمانده تیم ترور عماد مغنیه بود که سابقه‌ای 30 ساله در سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) دارد. 

کلیدواژه