دلو 25, 1396 16:58 Asia/Kabul
  •  دبیرکل سازمان ملل: بازسازی عراق باید همراه با آشتی ملی باشد

دبیرکل سازمان ملل متحد با اعلام حمایت از ابتکارات مختلف در بازسازی عراق تاکید کرد: بازسازی عراق باید با آشتی ملی دراین کشور همراه باشد. 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ «آنتونیو گوترش»  روز چهارشنبه در کنفرانس بین‌المللی بازسازی عراق در کویت، انتخابات آینده این کشور را مهم و بهره‌مندی همگان از حقوق تساوی را ضروری دانست و افزود: باید در عرصه‌هایی مانند آموزش و اشتغال‌زایی برای جوانان و زنان آسیب دیده از بحران تروریسم در عراق اقدام شود و توسعه این کشور در همه زمینه‌ها باشد. 

دبیرکل سازمان ملل ضمن درخواست از نمایندگان شرکت کننده درکنفرانس بازسازی عراق درحمایت ازاین سازمان در برابر تروریست‌ها  گفت: عراق درها را به روی صفحه دردناک گذشته بسته است و این کنفرانس اکنون برای ملت محروم این کشور امید است. 

کنفرانس بین‌المللی بازسازی عراق از روز دوشنبه 23 دلو به مدت سه روز در کویت با مشارکت فعالان بانکی، تجار و مقامات سیاسی بیش از  50 کشور جهان آغاز به کار کرده است.

براساس منابع خبری مختلف؛ ترکیه با پنج میلیارد دلار، بانک جهانی 4.7 میلیارد دلار، کویت با دو میلیارد دلار، قطر با یک میلیارد دلار، ژاپن با 600 میلیون دلارو اتحادیه اروپا با 400 میلیون دلار در کنفرانس بین‌المللی بازسازی عراق در کویت وعده سرمایه‌گذاری در آن کشور داده‌اند.

 

کلیدواژه