دلو 25, 1396 17:24 Asia/Kabul
  • هشدار قاطع دمشق به رژیم اسرائیل درصورت حمله مجدد به سوریه

معاون وزیر خارجه سوریه هشدار داد، رژیم اسرائیل در صورت حمله مجدد به سوریه، شاهد اقدامات غافلگیرانه بیشتری خواهد بود.

به گزارش روز چهارشنبه خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)؛ «ایمن سوسان» معاون وزیر خارجه سوریه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد هر بار رژیم صهیونیستی بخواهد به خاک سوریه حمله کند، ارتش این کشور با اقدامات و واکنش‌های خود بیش از پیش این رژیم را غافلگیر خواهد کرد.

پدافند هوایی سوریه 21 دلو 1396 درپاسخ به حملات رژیم صهیونیستی به مناطقی در سوریه، یک فروند جنگنده اف 16 این رژیم را ساقط کرد؛ پس از سقوط این جنگنده، رژیم صهیونیستی حملات خود به سوریه را از سر گرفت اما پدافند هوایی سوریه با این حملات نیز مقابله کرد.

خبردیگر اینکه؛  شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه گزارش داد: مرکز هماهنگی روسیه در «حمیمیم» در استان «لاذقیه» به نقل یکی از شاهدان عینی اعلام کرد تروریست‌های جبهه‌النصره دراقدامی دیگر تحت عنوان امدادرسانی موسوم به «کلاه سفیدها» برای حمله جدید شیمیایی به غیرنظامیان در ادلب، شمال غرب سوریه و سپس متوجه کردن مسوولیت آن به ارتش سوریه، آماده می‌شوند.

الاخباریه افزود: تروریست‌ها براساس این سناریو ساختگی بیش از 20 کپسول ممنوعه گاز کلر تهیه کرده‌اند و گروه موسوم به کلاه‌سفیدها نیز کمکهای فوری اولیه را تدارک دیده‌اند تا با تصویربرداری از آنها که گفته می‌شود کارکنان شبکه تلویزیونی سی ان ان آمریکا این تصویربرداری را انحام می‌دهند ادعا کنند که درحال نجات ساکنان ادلب هستند.

وزارت خارجه سوریه عصر شنبه گذشته باردیگر تاکید کرد: اتهامات اخیر آمریکا مبنی براین که ارتش سوریه از سلاحهای شیمیایی ضد شورشیان و تروریست‌ها نزدیک دمشق استفاده کرده، بی‌اساس و دروغ است.

سال گذشته ­ارتش آمریکا در واکنش به اتهام حمله شیمیایی در منطقه «خان‌شیخون» در «ادلب» که به دولت سوریه نسبت داده شده بود، پایگاه نظامی «الشعیرات» را موشک‌‌باران کرد.   

 

کلیدواژه