حوت 16, 1396 18:15 Asia/Kabul
  • حمله عربستان به یمن با کمک سلاح‌های فرانسه ادامه دارد

سخنگوی وزارت خارجه ایران در واکنش به ادعای وزیر خارجه فرانسه مبنی بر اینکه ایران تسلیحات زیادی در یمن دارد گفت: ایران هیچ نقشی در بحران یمن ندارد و تجاوز عربستان به یمن با کمک سلاح‌های فرانسه ادامه دارد.

«ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه روز سه‌شنبه در کمیته روابط خارجی پارلمان این کشور در پاسخ به این سوال که چرا پاریس به فروش تسلیحات به عربستان و امارات با توجه به جنگ یمن پایان نمی‌دهد، از جواب دادن طفره رفت و گفت: ایران تسلیحات زیادی در یمن دارد.

«بهرام قاسمی» روز چهارشنبه با تاکید بر اینکه ایران هیچ نقشی در بحران یمن ندارد و همگان می‌دانند که یمن در محاصره کامل متجاوزان قرار دارد گفت: این بحران با تجاوز سعودی‌ها آغاز شد و همچنان به کمک تسلیحات فرانسوی و برخی دیگر از کشورهای فرامنطقه‌ای ادامه دارد.

قاسمی افزود: مقامات برخی از کشورها هنگامی که نمی‌توانند پاسخگوی افکار عمومی و نخبگان جامعه خود در چرایی صدور انبوهی از تسلیحات مدرن به کشورهای متجاوز در منطقه باشند، فرافکنی و دیگران را در ایجاد بحران‌ها در منطقه متهم می‌کنند.

سخنگوی وزارت خارجه ایران به مقامات این کشورها توصیه کرد، به جای این گفتار ناصحیح و برداشت‌های نادرست و غلط از اوضاع منطقه، با پیروی از یک واقع‌بینی و درک درست از واقعیت‌های موجود در منطقه، در مسیر کمک به پایان حمله و بازگشت آرامش، ثبات و امنیت در منطقه قدم بردارند و متجاوزان را از حملات خود بازدارند.

قاسمی خاطرنشان کرد: این مقامات باید از تاریخ و حوادث گذشته منطقه درس بگیرند و بر اساس این عبرت‌ها و تجربیات، اقدام به اتخاذ موضع و رفتار درقبال مسائل منطقه کنند.

 

کلیدواژه