حوت 19, 1396 13:25 Asia/Kabul
  • مقام بریتانیایی: سفارت انگلیس به قدس منتقل نمی‌شود

معاون کنسول انگلیس در شهر قدس‌اشغالی تاکید کرد: این کشور قصد ندارد سفارت خود را از تل‌آویو به قدس منتقل کند.

خبرگزاری رسمی فلسطین (وفا) روز شنبه گزارش داد؛ «جیمز داونر» James Downer معاون کنسول انگلیس در قدس‌اشغالی در مصاحبه با تلویزیون فلسطین اعلام کرد: انگلیس از حل و فصل قضیه فلسطین و پایان دادن به اشغالگری اسرائیل از راه مذاکره حمایت می‌کند.

معاون کنسول انگلیس در قدس با اشاره به غیرقانونی و نامشروع بودن ساخت شهرک‌های صهیونیست‌نشین در سرزمین‌های اشغالی، تاکید کرد: روند تسریع در ساخت‌وساز این شهرک‌ها از نظر انگلیس غیرقابل قبول و مانعی بر سر راه سازش محسوب می‌شود.

اظهارات مقام بریتانیایی درحالی مطرح می‌شود که انگلیس با حمایت از "اعلامیه بالفور" در دوم نوامبر سال 1917 زمینه را برای ایجاد رژیم جعلی صهیونیستی در سرزمین مردم فلسطین فراهم کرد.

درچارچوب طرح جدید آمریکا درقبال فلسطین موسوم به "توافق قرن"، «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا شهر اشغالی‌ قدس را به عنوان پایتخت رژیم جعلی اسرائیل معرفی کرد؛ قرار است سفارت جدید آمریکا همزمان با "روز نکبت" در شهر قدس افتتاح شود.

درهمین حال؛ به گزارش رسانه‌های صهیونیستی، «محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان و «عبدالفتاح السیسی»، رئیس جمهوری مصر به «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کردند فلسطین چاره‌ای به‌جز پذیرش "توافق قرن" ترامپ ندارد.

اقدام کشورهای عربی در حالی صورت می‌گیرد که درچارچوب طرح موسوم به «توافق قرن»، آمریکا به دنبال حذف کلی مساله فلسطین درچارچوب تشکیل ائتلافی با حضور رژیم صهیونیستی ضد جبهه مقاومت در منطقه است.

کلیدواژه