حوت 21, 1396 10:05 Asia/Kabul
  • حمله جنگنده‌های متجاوز سعودی به شهرهای مختلف یمن

هواپیماهای جنگنده رژیم سعودی طی روز گذشته (یکشنبه) ۵۱ نوبت استان های مختلف یمن را هدف حمله قرار دادند.

به گزارش  روز دوشنبه خبرگزاری مهر ، یک منبع امنیتی اعلام  کرد: جنگنده های سعودی ۱۳نوبت  پایگاه «الدیلمی» وسه نوبت  فرودگاه «صنعا» پایتخت یمن را هدف قرار دادند.

جنگنده های سعودی همچنین  هفت نوبت  شهر «الغیل»Al Ghaill در استان «الجوف»در شمال یمن و پنج  نوبت شهر «صرواح» دراستان« مارب»(مرکز یمن) را بمباران کردند.

در استان «حجه» هم جنگنده های سعودی ۱۱ بار شهرهای «حرض» و «میدی» را هدف قرار دادند.جنگنده های  سعودی همچنین در سه نوبت شهر«باقم»Baqim  و یک نوبت منطقه «طخیه» در شهر «مجز»Majz در استان «صعده» در شمال یمن  و سه نوبت نیز کوه «الذراع الاحمر» در شهر «حرف سفیان» در استان «عمران» را بمبارن کردند.

در استان «الحدیده» در غرب یمن  نیز یک هواپیمای بدون سرنشین متجاوزان سعودی،  دو نوبت شهر «حیس» و یک نوبت فرودگاه بین المللی «الحدید» را هدف قرار داد.

جنگنده های ائتلاف متجاوز سعودی همچنین یک حمله  به منطقه «مجازه» در استان «عسیر» و یک حمله به موضع «الطلعه» در«نجران» در جنوب عربستان  انجام دادند.

عربستان با حمایت آمریکا در سال 1393 به یمن حمله کرده و سپس این کشور را تحت محاصره زمینی، دریایی و هوایی قرار داده است. جنگ‌افروزی عربستان در یمن تاکنون به کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار نفر و آوارگی میلیون‌ها یمنی منجر شده است.