شلیک موشک «قاهر ام ۲» به مواضع ائتلاف سعودی در مارب
(last modified 1397-01-15T13:13:00+00:00 )
حمل 15, 1397 17:43 Asia/Kabul
  • شلیک موشک «قاهر ام ۲» به مواضع ائتلاف سعودی در مارب

یگان موشکی ارتش و کمیته های مردمی یمن امروز چهارشنبه، در پاسخ به حملات متجاوزانه عربستان به این کشور با موشک بالستیک «قاهر ام ۲ » مواضع متجاوزان را در استان «مارب» هدف قرار دادند.

به گزارش روز چهارشنبه خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، یک منبع نظامی یمنی گفت: این موشک بالستیک منطقه «الکعب» محل استقرار نیروهای ائتلاف متجاوز سعودی را هدف قرار داده است.

به گفته این منبع یمنی؛ موشک قاهر ام ۲ دارای برد ۴۰۰ کیلومتر است و قدرت ویرانگری عالی دارد و پیشرفته تر از موشک قاهر ام ۱ است.

یک منبع محلی در استان البیضاء نیز اعلام کرد: نیروهای انصارالله طی عملیاتی بر بازار منطقه «قانیه» در منطقه «ردمان» که میان استانهای «البیضاء» و «مارب» قرار دارد مسلط شدند.

این منبع یمنی افزود: در این درگیری شماری از نیروهای سعودی به هلاکت رسیدند  و یا زخمی شدند.

روز گذشته(سه شنبه)  نیروهای وابسته به «عبد ربه منصور هادی»رئیس جمهور مستعفی یمن اعلام کرده بودند: نیروهای وابسته به آنها به سوی منطقه «قانیه» از توابع استان «مارب» پیشروی کرده اند تا زمینه را برای تسلط بر منطقه ردمان از توابع استان البیضاء فراهم آورند.

در همین حال، جنگنده های ائتلاف سعودی منطقه ای در ناحیه «مجز» استان«صعده» در شمال  یمن و ناحیه «الحالی»Alhali در استان «الحدیده» در غرب این کشور را بمباران کردند.