کشته و زخمی شدن ۱۷ غیرنظامی در حمله جنگنده‌های ائتلاف بین المللی به سوریه
(last modified 1397-02-23T03:46:53+00:00 )
ثور 23, 1397 08:16 Asia/Kabul
  •  کشته  و زخمی شدن ۱۷ غیرنظامی در حمله جنگنده‌های ائتلاف بین المللی به سوریه

تلویزیون دولتی سوریه از کشته و زخمی شدن ۱۷ غیرنظامی در تجاوز جنگنده های ائتلاف بین المللی به اصطلاح مبارزه با داعش به سرکردگی آمریکا به سوریه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تلویزیون دولتی سوریه، در حمله جنگنده های ائتلاف به روستای «حمادی» در منطقه «الحسکه» درشمال شرق سوریه  8 غیر نظامی  کشته  و 9 تن دیگر زخمی شده اند.

حضور نظامی آمریکا که طی سال‌های اخیر بارها به بهانه مبارزه با گروه‌های تروریستی در سوریه، این کشور را هدف حملات نظامی خود قرار داده درحالی است که دمشق همواره اقدام آمریکا را اشغالگرانه و نقض حاکمیت خود خوانده و آن را محکوم کرده است.

 خبردیگر اینکه ،پس از پاکسازی شهرک‌های «بیت سحم» «یلدا» و «ببیلا» درجنوب دمشق  و نصب پرچم سوریه در این مناطق  ورود خانواده‌های آواره به خانه‌هایشان از ساعات اولیه اعلام پاکسازی آغاز شده و تا کنون صدها خانواده وارد این دو شهرک شدند.

براساس توافق ارتش سوریه و گروه های مسلح و تروریستی هفتمین و آخرین گروه از عناصر تروریستی و مسلح روز (جمعه) از شهرک‌های واقع در جنوب دمشق پایتخت سوریه، خارج شدند.

اتوبوس‌های دولتی سوریه نیز برای خارج  کردن چهارمین گروه از  تروریست‌های حاضردرشمال «حمص» و جنوب «حماه» و انتقال آنها  به شمال این کشور وارد شهر «الرستن» در 20 کیلومتری شهر« حمص» شدند.

در همین حال،منابع معارض سوری نیزاز ائتلاف تازه جمعی از گروه‌های تروریستی ارتش آزاد در إدلب که مورد حمایت ترکیه هستند، خبر داده و گفتند: گروه‌های مسلح إدلب و مهم‌ترین آنها فیلق الشام، صقور الشام ، ارتش آزاد إدلب، جیش النصر  و جیش الأحرار توافق کردند تحت نام جبهه آزادی‌بخش ملی با یکدیگر ادغام شوند و خبرش را تا روزهای آتی اعلام کنند.

 

کلیدواژه