ثور 26, 1397 15:27 Asia/Kabul
  • انتقال تروریست های داعش توسط بالگردهای آمریکایی در حومه «الحسکه» سوریه

بالگردهای آمریکایی با اجرای عملیات «هلی برن» در حومه استان «الحسکه» در شمال شرقی سوریه، تروریست های داعش را به مکانی نامعلوم منتقل کردند.

به گزارش روز چهارشنبه خبرگزاری مهر به نقل از العهد، بالگردها آمریکایی با اجرای چهار عملیات هلی برن در روستاهای «القیروان»، «حارسه سنجار»، «الطائف» و «ابوکبره» واقع در حومه جنوب شرقی «الحسکه» تعدادی از عناصر گروه تروریستی داعش را از این منطقه خارج  کردند.

منابع محلی در ماه فوریه نیز از نشستن بالگردهای آمریکایی در زندان محلی شهر «الحسکه» و انتقال عناصر داعشی این زندان به مکانی نامعلوم  خبر داده بودند.

اقدام آمریکایی ها در نجات عناصر داعش و دیگر تروریست ها در نقاط مختلف عراق و سوریه طی سالهای اخیر ، از مهمترین دلایل اثبات حمایت راهبردی آمریکا از تروریسم در منطقه است.

خبر دیگر اینکه، منابعی در سوریه اعلام کردند: روز گذشته (سه شنبه) تعدادی اتوبوس وارد دو منطقه «تلبیسة» و «الحولة» در شمال استان «حمص» شده و هفتمین گروه از تروریست های مسلح را به همراه خانواده‌هایشان به سمت  روستای «المختاریه» در شمال سوریه انتقال دادند.

در چارچوب توافقی صورت گرفته میان ارتش و گروه های  مسلح  این کشور تحت نظارت روسیه، خروج تروریست های تحریر الشام «جبهه النصره» در استان های حمص و حماه از حدود دو هفته پیش آغاز شد و برخی از گروه‌های مسلح نیز سلاح‌های سنگین و نیمه‌سنگین خود را براساس این توافق، تحویل دادند.

 

کلیدواژه