اذعان وزارت امور خارجه آمریکا به رفتار خشونت بار رژیم آل خلیفه علیه مردم بحرین
(last modified 1397-03-10T11:03:59+00:00 )
جوزا 10, 1397 15:33 Asia/Kabul
  •  اذعان وزارت امور خارجه آمریکا به رفتار خشونت بار رژیم آل خلیفه علیه مردم بحرین

وزارت امورخارجه آمریکا، در گزارشی اذعان کرد رفتار رژیم آل خلیفه علیه مردم بحرین خشونت بار بوده است.

به گزارش شبکه خبری الجزیره، وزارت امور خارجه آمریکا در گزارش سالانه خود از وضع آزادی های دینی در جهان تأکید کرد شمار بازداشت های غیرقانونی، بازجویی ها و صدور احکام قضایی برای مردم و روحانیون شیعه در بحرین به شدت افزایش یافته  که بیشتر آنها بر اساس اتهامات بی پایه و اساس و تأیید نشده است.

در گزارش  وزارت امور خارجه آمریکا، آمده است مقامات بحرینی مانع از حضور بعضی روحانیون شیعه در مساجد می شوند و بعضی از روحانیون را نیز از اقامت نماز جمعه و سخنرانی کردن، منع کردند.

بر اساس این گزارش، تبعیض علیه مسلمانان شیعه در مورد استخدامهای دولتی و دسترسی به خدمات عمومی و اجتماعی در بحرین هم ادامه دارد.

بحرین از 14 فوریه سال 2011  شاهد انقلاب مردمی علیه رژیم آل خلیفه است و  مردم خواهان آزادی، برقراری عدالت و رفع تبعیض و روی کار آمدن نظامی منتخب در کشورشان هستند.

این درخواست ها  با سرکوبگری رژیم بحرین، با همدستی برخی کشورهای عربی مورد حمایت آمریکا  از جمله عربستان و امارات روبرو شده است.

صدها نفر از مردم بحرین، در نتیجه خشونت های نیروهای امنیتی  شهید یا زخمی شده و یا با پرونده سازی به زندان افتاده و شکنجه شده اند.

کلیدواژه