جوزا 17, 1397 09:34 Asia/Kabul
  • ستایش از اقدام امام خمینی (ره) در نامگذاری روز جهانی قدس

دبیرکل جنبش جوانان پاکستان، ابتکار امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در نامگذاری روز جهانی قدس را نشان از نگاه بلند ایشان به تحولات جهان اسلام خواند و گفت: این نامگذاری به اتحاد بیشتر مسلمانان جهان منجر شد.

' محمد عبدالله حمید گل' تحلیلگر سیاسی و دبیرکل جنبش جوانان پاکستان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا در اسلام آباد با تاکید بر لزوم برگزاری باشکوه مراسم روز جهانی قدس افزود: اگر روز جهانی قدس نبود، فلسطین و قدس فراموش می شد و نامگذاری این روز به ابتکار امام خمینی(ره) کار مهم برای گسترش اتحاد جهان اسلام بود.

این فعال سیاسی پاکستان افزود: امام خمینی (ره) از همان آغاز روزهای پیروزی بر استکبار آمریکا و غرب، دفاع از مستضعفان به خصوص مردم مظلوم فلسطین و قدس شریف را به عنوان یکی از اصول مهم و برگشت ناپذیر نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و در این راستا روزی را به نام ˈروز جهانی قدسˈ و دفاع از فلسطین و ملت آن نامگذاری کرد.

آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به ابتکار امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران روز جهانی قدس نام‎گذاری شده است تا مسلمانان سراسر جهان، انزجار خود را از سیاست‎های نژادپرستانه رژیم صهیونیستی اعلام کنند.

راهپیمایی روز جهانی قدس، امسال، هشت ژوئن برابر با 23 رمضان 1439 هجری قمری، همزمان با ایران در دیگر کشورهای جهان برگزار می شود.

کلیدواژه